خودکفایی شهرداری شوشتر در تولید گل و گیاه

رییس اداره سیما و منظر شهرداری شوشتر با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام شهرداری این شهر از خودکفایی این شهرداری در تولید محصولات گیاهی و گل مورد نیاز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، متن پست اینستاگرامی علی کوراوند، رئیس اداره سیما و منظر شهرداری شوشتر به این شرح است:

" نیاز سالیانه گل‌های فصلی در شوشتر حدود یک میلیون بوته گل‌های فصلی است. امسال برای اولین بار حدود ۳۰۰ هزار بوته انواع گل‌های فصلی تولید شد که این امر به مقدار قابل توجهی کاهش خرید گل را در پی داشته و گل‌های تولیدی نیز زودتر از سالیان گذشته در میادین، بلوارها و نقاط مختلف شهرستان کاشته شده است. گل‌های "همیشه بهار"، "گازانیا"، "شب‌بو"، "جعفری" و "مینا چمنی" برای اولین بار کاشته شد و "لادن"، "اطلسی" و "کوکب" نیز از مهمترین گونه‌های تولید شده امسال است.

از دیماه امسال نیز مقدمات تولید و قلمه گیری بیش از ۳۵ هزار اصله نهال از گونه‌های، انجیر، سیب، انار، انگور، گل کاغذی، شیپوری، محمدی، رز، شاه پسند و محبوبه شب انجام شده است.

در سال آینده هم برنامه‌های مدون و گسترده‌ای برای تولید گل و نهال در این مرکز در نظر گرفته شده است که می‌تواند گام بلند شهرداری شوشتر جهت خودکفایی و بی‌نیازی از خرید گل و نهال باشد.

سال آینده برنامه کاشت حدود ۵۰ هزار اصله درخت و درختچه با الویت درختان بومی شهرستان در دست بررسی است که قسمت اعظم آن تولیدی خود این مرکز است؛ تولیدات امسال گلخانه شهرداری شوشتر نسبت به سال گذشته روندی با رشد پنج برابری را نشان می‌دهد که علاوه بر صرفه جویی در هزینه‌ها، امیدواریم رضایتمندی بیشتر شهروندان شوشتر را نیز در پی داشته باشد. "

کد خبر 413429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.