برگزاری تور قم گردی به مصلحت نیست/ شهرداری خودخواسته کاری نکند

رئیس کمسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم گفت: محدودیت‌هایی در ورودی و خروجی شهر قم اعمال می‌شود و اگر قرار باشد شهرداری فعالیتی در عید نوروز انجام دهد باید با توجه به این محدودیت‌ها و با هماهنگی دیگر دستگاه‌ها باشد.

روح‌الله امراللهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در واکنش به برگزاری تور قم گردی در عید نوروز توسط شهرداری کلانشهر قم، اظهار کرد: اگر مسئولان برگزاری این رویدادها می‌توانند آن را به نحوی برگزار کنند که تا پایان اپیدمی تجمعی شکل نگیرد، انجام دهند اما اگر قرار باشد این برنامه به حالت جمع شدن شهروندان کنار یکدیگر و متمرکز باشد، برگزاری آن در شرایط کنونی قطعاً به مصلحت نخواهد بود.

وی افزود: طبق پیش‌بینی‌ها پیک کرونا تا ۱۰ روز اول فروردین ادامه خواهد داشت و بر اساس شنیده‌ها حتی ممکن است در روزهای آینده مسئولان بهداشت و درمان استان به مردم تاکید کنند دید و بازدیدهای عید را نیز بدون حضور در منازل یکدیگر و از راه دور انجام دهند.

رئیس کمسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر اینکه برگزاری رویدادها در اولویت شهر نیست، تصریح کرد: محدودیت‌هایی در ورودی و خروجی شهر قم اعمال می‌شود و اگر قرار باشد شهرداری فعالیتی در عید نوروز انجام دهد باید با توجه به این محدودیت‌ها و با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی، شورای تأمین و کمیته سلامت شهر اقدامات خود را برنامه‌ریزی کند و این تصمیمات به‌طور خودخواسته انجام نشود.

وی با اشاره به رکودی که بدنه شهرداری در روزهای شیوع کرونا و بعد از آن دچار می‌شود، ادامه داد: امیدواریم که دچار رکود جدی در شهرداری نشویم اما قطعاً شیوع این بیماری در قم به مباحث مالی و اقتصادی شهر آسیب شدیدی وارد می‌کند.

امراللهی اضافه کرد: از طرفی بعد از افول اپیدمی کرونا طبق آنچه زمان‌بندی‌ها پیش‌بینی می‌کند، ماه رمضان و برنامه‌های آئینی مربوط به آن را نیز در پیش داریم که همین امر می‌تواند باعث کند شدن روند پیشرفت بسیاری از پروژه‌ها شود.

وی با بیان اینکه بر مبنای آنچه پیش‌بینی می‌شود، ممکن است سه ماهه اول سال وقفه‌های زیادی در پروژه‌ها ایجاد شود، خاطرنشان کرد: با وجود این وقفه براساس برنامه زمان‌بندی که داریم، سعی خواهیم کرد تا پایان تابستان پروژه‌های عمرانی که پیشرفت بالایی داشته‌اند را تکمیل کنیم.

رئیس کمسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم گفت: البته ممکن است تأثیر این رکود بر روند پروژه‌هایی که هنوز به مرحله اجرا نرسیده‌اند بیشتر احساس شود.

کد خبر 413420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.