دستگیری هشت نفر از عاملان آتش سوزی مرکز بهداشت بندرعباس

تحویل کمک‌های ارسالی صلیب‌سرخ چین به هلال‌احمر ایران، دستگیری ۸ نفر از عاملان آتش سوزی مرکز بهداشت در بندرعباس، لغو اعزام به خدمت سربازی تا فروردین 99 و پاسخ آموزش و پرورش درباره بخشنامه افزایش حقوق را در بسته خبری اجتماعی امروز - دوشنبه 12 اسفندماه - می خوانید.

به گزارش ایمنا، سردار عباسعلی بهدانی فرد فرمانده انتظامی استان هرمزگان از شناسایی ودستگیری ۸ نفر از عوامل اصلی آتش سوزی وتجمع غیر قانونی مرکز بهداشت درمان در بندرعباس خبر داد و گفت: با توجه به انتشار شایعه مبنی بر غربالگیری بیماران واگیردار (کرونا) در درمانگاه شهر ک توحید شهر بندر عباس تعدادی از اراذل اوباش واهالی محل در مرکز بهداشت درمان شهرک توحید تجمع ونسبت به آتش زدن زباله‌های داخل محوطه و لاستیک‌های اطراف مرکز اقدام که این امر باعث تشویش اذهان عمومی و منجربه انتشار کلیپ‌هایی در بستر فضای مجازی داخلی و معاند شد.

وی ادامه داد: مأمورین پلیس امنیت عمومی استان با همکاری مأمورین شهرستان بندرعباس با تلاش شبانه روزی و انجام کار اطلاعاتی تعدادی از عوامل اصلی تجمع وتخریب مرکز بهداشت راشناسایی وبا هماهنگی مقام قضائی ضمن شناسایی محل‌های مخفیگاه متهمان، در چند عملیات جداگانه تعداد ۸ نفر شامل (۲ نفر خانم و ۶ نفر آقا) از عاملان اصلی آتش سوزی وتجمع غیر قانونی مرکز بهداشت درمان شهرک توحید دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان هرمزگان اظهار کرد: متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و تلاش پلیس برای شناسایی و دستگیری دیگر عوامل احتمالی ادامه دارد.

تا فروردین ۹۹ اعزام به خدمت سربازی نخواهیم داشت

تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا تا فروردین‌ماه ۹۹ اعزام به خدمت نخواهیم داشت.

وی افزود: اعزام مشمولانی که باید در تاریخ ۱۹ اسفندماه ۹۸ صورت می‌گرفت به تاریخ سوم اردیبهشت‌ماه ۹۹ انتقال یافت.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در ارتباط با نحوه آگاهی مشمولان از محل خدمتشان نیز گفت: مشمولان باید یک هفته قبل از اعزام به پلیس+ ۱۰ مراجعه کرده و در خصوص محل اعزام و خدمت خود مطلع شوند.

تحویل کمک‌های ارسالی صلیب‌سرخ چین به هلال‌احمر ایران

در دیدار دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با چانگ هوآ سفیر چین ضمن تاکید بر افزایش همکاری‌های دو کشور برای میارزه با کرونا ویروس، کمک‌های ارسالی صلیب‌سرخ چین به هلال‌احمر ایران به صورت رسمی تحویل داده و مذاکرات لازم برای همکاری تیم چهار نفره از پزشکان مجرب چینی در شناسایی و کنترل کرونا ویروس در ایران انجام شد

ضدعفونی معابر خطری برای مردم و محیط زیست ندارد

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز اظهار کرد: محلول‌هایی که برای ضدعفونی معابر شهری این کلانشهر استفاده می‌شود، هیچ خطری برای مردم و محیط زیست ندارد.

روح‌الله خوشبخت با بیان اینکه براساس دستورالعمل دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از محلول‌های آب ژاول یک دهم درصد در ضدعفونی‌ها استفاده می‌شود، گفت: کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی در زمان ضدعفونی معابر حضور دارند؛ ضدعفونی از طریق مه‌پاش‌های حرارتی که روش نوینی در دنیاست و روش‌های متدوال سمپاشی‌های معمولی انجام می‌شود.

پرطرفدارترین اسامی سال ۹۸ اعلام شد

سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه در سه ماه اول سال ۹۸، ۲۹۹ هزار و ۳۷۶ ولادت روی داده است، اظهار کرد: از آغاز سال جاری تاکنون همچون سال گذشته امیرعلی و فاطمه از محبوب‌ترین نام‌های برگزیده برای نوزدان در سال ۹۸ بوده اسj.

او در ادامه بیان کرد: نام‌های امیرعلی، محمد، علی، امیرحسین، حسین، ابوالفضل، امیرعباس، سامیار، آراد و محمد طاها ده نام برگزیده بین نوزادان پسر در سال ۹۸ بوده است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به ۱۰ نام پرمخاطب در بین نوزادان دختر اظهار کرد: فاطمه، زهرا، حلما، زینب، آوا، مرسانا، یسنا، نازنین زهرا، فاطمه زهرا و باران از محبوب‌ترین نام‌ها در بین نوزادان دختر بود.

کشف ۱۹۷۲ بطری الکل و دستکش احتکار شده در کرمانشاه

علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف ۹۷۲ بطری الکل طبی و یک هزار جفت دستکش احتکار شده در شهر کرمانشاه با تلاش وهوشیاری مأموران پلیس خبر داد:

وی ادامه داد: مأموران کلانتری ۲۲ بهمن پس از دریافت گزارشی در خصوص اینکه ۲ نفر با یک دستگاه پژو ۲۰۶ اقدام به حمل و توزیع خارج شبکه مواد ضدعفونی کننده می‌کنند، رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند..

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: ارزش لوازم کشف شده طبق نظر کارشناسان به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال می‌رسد و ۴ نفر در این رابطه دستگیر شدند.

پاسخ آموزش و پرورش درباره بخشنامه افزایش حقوق

سازمان برنامه و بودجه هفته گذشته و در راستای رفع تبعیض و رعایت عدالت در پرداخت‌های نیروی انسانی بخشنامه‌ای را صادر و ابلاغ کرده است که بر اساس آن امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری تا سقف ۵۰ درصد برای کارکنان دولت افزایش یابد.

علیرغم تأثیر خوب این بخشنامه بر افزایش حقوق کارکنان دولت، صدور احکام جدید فرهنگیان و همپوشانی‌های آن با طرح رتبه‌بندی گلایه‌ها و اعتراضاتی را از سوی معلمان به همراه داشته است

علی الهیار ترکمن، درباره جزئیات این بخشنامه توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: دریافت هرگونه امتیاز و افزایش حقوق دستگاه‌های مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری باید کاملاً در راستای قوانین و مقررات و ظرفیت‌های قانون مدیریت خدمات کشوری باشد و چیزی اضافه بر آن نمی‌توانیم انجام دهیم.

وی افزود: موضوع رتبه‌بندی معلمان از سال‌های گذشته مطرح شده بود و پایه اصلی و رسمی آن در سال ۹۴ گذاشته شد. در آن زمان گفته شد که بر اساس ظرفیت‌های فصل دهم قانون خدمات کشوری، حق شغل معلمان تحت عنوان «حق شغل حرفه‌ای» افزایش یابد تا آنها بتوانند از امتیازاتی برخوردار شوند و بر اساس رتبه‌ای که می‌گیرند خود را ارتقا دهند.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه رتبه بندی به این شکل در سال ۹۴ انجام و احکام صادر شد گفت: در سال ۹۶ در خلال تصویب برنامه ششم توسعه، نمایندگان مجلس بندی را در ماده ۶۳ گنجاندند و دولت را مکلف کردند که رتبه بندی حرفه‌ای را برای معلمان اجرا کند.

کد خبر 413188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.