تشخیص کرونا از طریق سامانه اینترنتی + آموزش

با استفاده از سامانه خودارزیابی ابتلا به کرونا می‌توانید احتمال ابتلای خود به کرونا را بررسی کنید.

به گزارش ایمنا به دلیل سرعت سرایت و عدم وجود درمان برای ویروس کرونا ترس از اپیدمی شدن آن بیشتر شده است، در این شرایط خاص که شیوع کرونا کم کم گسترش می‌یابد مراکز درمانی می‌توانند کانون این ویروس باشند پرهیز از مراجعه غیرضروری به این مراکز، برای حفظ سلامت افراد و نیز در جهت سرویس دهی کادر درمان به بیماران بستری در بیمارستان‌ها مؤثر است. اما طبیعی است که با دیدن علائم سرماخوردگی و یا استرس ناشی از همه‌گیر شدن این ویروس ناشناخته افراد نگران شوند.

چه زمانی به بیمارستان مراجعه کنیم؟

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با راه‌اندازی یک سایت، سامانه‌ای را ایجاد کرده که به شما می‌گوید چقدر احتمال به کرونا مبتلا شده باشید و چه باید بکنید، با مراجعه به این سایت بسیاری از مراجعات غیرضروری به مراکز درمانی به‌ویژه بیمارستان‌های معین برای پذیرش بیماران کرونایی کاهش خواهند یافت.

آدرس سایت ابتلاء به کرونا

آدرس سامانه خودارزیابی ابتلاء به کرونا عبارت است از:

www.coronaisfahan.ir

با ورود به سامانه خودارزیابی ابتلاء به کرونا با یک صفحه مواجه می‌شوید که توضیحات عدم مراجعه به مراکز درمانی دارد و در پایین صفحه اطلاعات آموزشی از بیماری کرونا، پیشگیری از کرونا و آمار مبتلایان به کرونا قابل مشاهده است. با کلیک بر روی شروع آزمون تست ابتلاء به کرونای شما آغاز می‌شود که شامل ده سوال است.

آزمون کرونا

در قسمت اول از شما خواسته می‌شود شماره تلفن همراه خود را وارد کنید که در صورت عدم تمایل برای ثبت شماره خود می‌توانید با وارد کردن عدد «۱۰» به بخش بعدی آزمون بروید.

آزمون کرونا

سوال دوم در مورد جنسیت شما است که با انتخاب گزینه زن یا مرد و سپس کلید بعدی به پرسش سوم این آزمون منتقل می‌شوید.

آزمون کرونا

سوال سوم در مورد استان محل سکونت شما است که با انتخاب استان اصفهان و یا سایر استان‌ها و سپس کلید بعدی به سوال چهارم می‌روید.

آزمون کرونا

در قسمت چهارم محدوده سنی خود را مشخص می‌کنید، نکته مهم در این قسمت شرایط کودکان است، در صورتی که فرد مشکوک به کرونا زیر ده سال سن دارد ادامه آزمون را متوقف کنید و جهت مشاوره با شماره تلفن ۳۱۱۳ تماس بگیرید در غیر این صورت پس از انتخاب سن و گزینه «بعدی» به سوال پنجم آزمون هدایت می‌شوید.

آزمون کرونا

در سوال پنجم از شما پرسیده می‌شود که آیا دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستید و به عبارتی از اعضای گروه‌های حساس هستید یا نه؛ منظور از بیماری‌های زمینه‌ای و گروه‌های حساس کلیه افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، فشارخون، بیماری‌های تنفسی، دیابت، چاقی مفرط و نقص ایمنی ناشی از دریافت کورتون، شیمی درمانی، بدخیمی، پیوند اعضا و ایدز است.

پس از پاسخ به این سوال به بخش ششم آزمون می‌روید.

آزمون کرونا

سوال ششم به بعد در مورد وضعیت جسمی شما و علائم بیماری است که باید با دقت پاسخ دهید، پس از انتخاب وضعیت تنگی نفس خود به سوال هفتم منتقل می‌شوید.

آزمون کرونا

سوال هفتم در مورد تب است که در صورت امکان درجه حرارت بدن خود را پس از اندازه‌گیری وارد می‌کنید و در صورت عدم دسترسی به حرارت سنج پاسخ صحیح را انتخاب می‌کنید.

آزمون کرونا

پرسش هشتم در مورد احساس لرز و سرما را جواب می‌دهید و به بخش بعدی هدایت می‌شوید.

آزمون کرونا

در قسمت نهم گزینه صحیح مربوط به سرفه کردن را انتخاب می‌کنید.

آزمون کرونا

در سوال آخر و دهم از شما پرسیده می‌شود آیا احساس بدن درد و خستگی دارید یا نه.

آزمون کرونا

پس از پاسخ به این ده سوال و انتخاب گزینه ارسال پاسخ آزمون برای شما نشان داده می‌شود و با توجه به شرایط شما توصیه و راهنمایی‌هایی به شما ارائه می‌شود.

آزمون کرونا

این توصیه‌ها شامل مراجعه به مراکز درمانی پذیرش بیماران کرونا، مراکز درمانی معمولی و مطب پزشکان و یا در منزل ماندن است.

آزمون کرونا

با رعایت این توصیه‌ها شیوع، گسترش و درمان کرونا کنترل شده‌تر خواهد بود.

آزمون کرونا

کد خبر 412718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد احمد رضایی IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    0 0
    من تب و سرفه