اولین قربانی کرونا در زندان!

دستگیری عامل انتشار شایعه فوتی ویروس کرونا در شیراز، مرگ مشکوک مرد آبادانی، ابتلای نماینده مردم قم در مجلس به کرونا و ​​​​​​​آوارگی مسافران ایرانی در فرودگاه‌های جهان بر اثر کرونا، عناوین مهم ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته است که در بسته خبری امروز می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرد ۴۴ ساله که به اتهام کلاهبرداری در زندان بزرگ تهران دوران محکومیت خود را سپری می‌کرد با علائم سرماخوردگی و مرموز به کرونا فوت کرد.

حمید رضا ۴۴ ساله که یک مجرم کلاهبرداری است دوران محکومیت خود را در زندان تهران بزرگ سپری می‌کرد که در ابتدا علائم سرماخوردگی در خود دید و با گذشت چند روز با شروع شدن سرفه‌هایش در زندان به کام مرگ فرو رفت.

گفتنی است تحقیقات برای بررسی علت مرگ این مرد ادامه دارد.

آوارگی مسافران ایرانی در فرودگاه‌های جهان بر اثر کرونا

با ورود کروناویروس به ایران و افزایش روزانه آمار مبتلایان و فوت شدگان اکثر کشورها مسیر ورود ایرانیان به کشورهایشان را بستند.

حتی برگشت ایرانیان به کشور نیز دچار مشکل شده است و مسافرانی که پیش از شیوع کرونا در ایران به سفر برون مرزی رفته یا برای جلسات کاری و مباحث شغلی کشور را ترک کرده بودند حال برای برگشت دچار مشکل جدی شده‌اند و راه‌ها به رویشان بسته شده است.

از جمله این مسافران، ایرانیانی هستند که روزها است در فرودگاه دوبی آواره مانده‌اند. نه پولی برای تأمین غذا دارند و جای مناسب برای استراحت و اقامت و فریاد دادخواهیشان بلند است ولی همچنان آواره مانده‌اند.

یکی از این مسافران گفت: سه روز است در فرودگاه آواره‌ایم. غذا نداریم. حتی خرید آب برایم سخت شده است. هرروز هم به تعداد ایرانی‌های آواره در فرودگاه اضافه می‌شود.

وی تاکید داشت مقامات ایرانی توجه‌ای به این آواره ماندن آنها ندارند و سرگردانی در فرودگاه دراین شرایط وضعیت آنان را وخیم کرده است.

رضا جعفرزاده، سخنگوی هواپیمایی کشوری ایران گفت: اینگونه نیست که مقامات ایرانی بی تفاوت به آواره ماندن این مسافران در فرودگاه‌های کشورهای دیگر باشند. سازمان هواپیمایی کشور در حال پیگیری وضعیت مسافران ایرانی در دوبی است. زمان برگرداندن این مسافران به کشور نیاز به پایان یافتن مراحل قانونی و دریافت مجوز دارد.

جعفرزاده در ادامه گفت: ممنوعیت پرواز از سوی کشورهای دیگر به سمت ایران است و همین امر نیاز به هماهنگی برای انتقال این مسافران را ایجاد کرده است. سازمان هواپیمایی کشوری ایران تمام تلاش خود برای انتقال این مسافران در کمترین زمان ممکن را در دستور کار قرار داده است و پیگیری‌ها در حال انجام است.

ابتلای نماینده مردم قم در مجلس به کرونا

آزمایش کروناویروس نماینده مجلس مردم قم مثبت اعلام شد.

مجتبی ذوالنور نماینده مردم مجلس شورای اسلامی ایران و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس که مشکوک به بیماری کروناویروس بود آزمایش‌های لازم برای تأیید این بیماری را داد که صبح امروز جواب آزمایشات ذوالنور مثبت اعلام شد.

ذوالنور با انتشار یک فیلم اعلام کرد که تست آزمایشات من مثبت اعلام شده است و جای نگرانی نیست، من در قرطینه هستم، انشالله ملت ما بر کرونا غلبه خواهند کرد و مملکت از وجود این ویروس با رعایت مردم عزیز پاکسازی خواهد شد.

منفی شدن تست کرونای یک عضو شورای شهر تهران

نتیجه آزمایش ویروس کرونای احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران منفی اعلام شد.

مسجد جامعی یکی از اعضای شورای شهر تهران بود که به همراه مرتضی رحمان زاده شهردار منطقه ۱۳ تهران در همایش شورایاران این منطقه حضور داشت.

۶ کشته و مجروح در تصادف خونین پژو و تریلی

جانشین فرماندهی پلیس راه هرمزگان گفت: تصادف میان یک دستگاه پژو با یک تریلی در جاده بندر شهید رجایی ۴ کشته بجای نهاده است.

سرهنگ اسماعیل تنها اظهار کرد: تصادف خونین در جاده بندر شهید رجایی بین یک دستگاه خودروی سواری پژو و یک تریلی ۴ کشته و چند زخمی بجای نهاده است.

وی افزود: این تصادف حوالی ساعت ۱۸ رخ داده است و سبب کندی تردد در محور بندر شهید رجایی حد فاصل پمپ بنزین رویال تا خونسرخ نیز شده است.

جانشین فرمانده پلیس راه هرمزگان با بیان اینکه عوامل پلیس راه و راهداری و اورژانس در محل حضور دارند، اضافه کرد: جزئیات این سانحه و شمار دقیق سانحه‌دیدگان و دلیل وقوع این حادثه متعاقباً اعلام خواهد شد.

دستگیری عامل انتشار شایعه فوتی ویروس کرونا در شیراز

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی عامل انتشار دهنده شایعه در خصوص اولین فوتی ویروس کرونا در شیراز خبر داد.

سرهنگ "حشمت سلیمانی" گفت: طی رصدهای انجام شده در فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا استان، فردی که در شبکه‌های اجتماعی اقدام به ترویح شایعه و انتشار کلیپی مبنی بر کشته شدن اولین نفر در شیراز بر اثر بیماری کرونا منتشر کرده بود شناسایی گردید.

وی گفت: این فرد اقدام به انتشار کلیپی در فضای مجازی کرده بود که در آن شخصی به علت مبتلا بودن به بیماری کرونا فوت می‌کند که در واقع این کلیپ مربوط به کشور دیگری بوده است و این اقدام مصداق بارز تشویش اذهان عمومی است.

سرهنگ "سلیمانی" با بیان اینکه انتشار چنین شایعاتی در فضای مجازی برابر قانون جرم و مرتکبین قابل مجازات هستند، خاطر نشان کرد: در همین راستا هویت متهم توسط کارشناسان پلیس فتا شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی نسبت به دستگیری وی اقدام شد.

این مقام انتظامی تاکید کرد: از عموم هم استانی‌های عزیز انتظار می‌رود برای اطلاع از صحت و سقم اخبار، به خبرگزاری‌های معتبر و روابط عمومی یا واحد رسمی پاسخگوی سازمان‌های مرتبط با این موضوع مراجعه کنند و به شایعات منتشر شده در فضای مجازی توجهی نکرده و از بازنشر آنها خودداری کنند.

سرهنگ "سلیمانی" افزود: عموم مردم می‌توانند در صورت برخورد با موارد مشکوک آن را با شماره تلفن ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۵ یا از طریق سایت اینترنتی www.cyberpolice.ir (بخش گزارش‌های مردمی) اعلام کنند.

مرگ مشکوک مرد آبادانی

مرد آبادانی در یکی از آزمایشگاه‌های این شهرستان روی زمین افتاد و فوت کرد.

در پی اعلام به مرکز پلیس ۱۱۰و اورژانس آبادان مبنی بر به زمین خوردن یک مرد تقریباً ۶۰ ساله دریکی آزمایشگاه‌های منطقه خیابان امیری بلافاصله نیروهای اورژانس و پلیس به محل اعزام شدند که در بررسی‌های بعمل آمده مشخص شد این مرد برای انجام آزمایشات چکاپ کلی به این آزمایشگاه مراجعه کرده که ناگهان روی زمین می‌افتد و سرش به زمین می‌خورد.

این مرد پس از انتقال به بیمارستان ۱۷ شهریور آبادان فوت می‌شود پزشکان مرگ این مرد را احتمال سکته آنی اعلام کردند و اعلام ابتلاء به کرونا این فرد رد شد.

کد خبر 412617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.