هاشمی: اگر مشارکت بیشتر بود، مجلس قوی‌تری تشکیل می‌شد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: عملکرد قوای سه‌گانه، شرایط سخت اقتصادی کشور، حوادث اخیر، فرایند تأیید صلاحیت‌ها و فضای غیر رقابتی را می‌توان در کاهش مشارکت شهروندان در انتخابات مؤثر دانست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه طبق آمارهای اعلام شده، مشارکت شهروندان تهرانی در انتخابات مجلس، ۲۵ درصد و حدود نصف انتخابات قبلی مجلس بوده است، اظهار کرد: اگر شاهد حضور مردمی بیشتر در انتخابات مجلس بودیم، مجلسی قوی‌تر و با ارتباط موثرتری تشکیل می‌شد اما به دلایل مختلف مشارکت مردم در کشور و به ویژه در تهران کاهش معناداری داشت.

وی افزود: عملکرد قوای سه‌گانه، شرایط سخت اقتصادی کشور، حوادث اخیر، فرایند تأیید صلاحیت‌ها و فضای غیر رقابتی را می‌توان در این کاهش مشارکت مؤثر دانست.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: کشور در شرایط دشوار و فشارهای سخت تحریمی و بین‌المللی قرار گرفته و همه ما باید برای تقویت قدرت ملی، زمینه افزایش حضور و مشارکت شهروندان را در عرصه‌های مختلف فراهم کنیم.

در خصوص کرونا مصلحت‌اندیشی را کنار بگذارید

وی ادامه داد: با اطلاع رسانی ناقص و دیرهنگام به افکار عمومی در رابطه با ویروس کرونا، اعتماد اجتماعی که در حوادث ماه‌های گذشته، آسیب دید، بازهم تضعیف شد.

هاشمی با بیان اینکه همه توان و امکانات خود را برای تأمین و تضمین سلامت شهروندان بسیج کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران، شهر سالم و مجموعه خدمات شهری نیز باید هر اقدامی که مصلحت عمومی ایجاب می‌کند انجام دهند و مانع بروز یک سونامی بهداشتی در کشور شوند.

وی با اشاره به اینکه لازم است وزارت بهداشت اجازه نشر شایعات را ندهد و رعایت صداقت، سرعت و دقت در اطلاع‌رسانی را بر هر مصلحتی ترجیح دهد، اضافه کرد: در شورای شهر تهران، با اطلاع رسانی بموقع و اقدامات ایمنی، در این مسیر پیشگام شدیم و امیدوارم سایرین نیز مصلحت‌اندیشی‌ها را کنار بگذارند.

کد خبر 412238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.