تعطیلی پادگان‌ها در اختیار نیروهای مسلح است

لزوم ساماندهی مصرف قلیان در چایخانه ها با توجه به وجود کرونا، آخرین آمار تلفات پرندگان در سواحل بندر ترکمن و تعیین تکلیف پادگان ها با توجه به شیوع کرونا را در بسته خبری امروز ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، معاون بهداشت در نامه‌ای آنی به رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خواستار پیگیری ممنوعیت عرضه قلیان به منظور جلوگیری از افزایش ابتلاء به ویروس کرونا شد.

علیرضا رئیسی در نامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور اعلام کرد: با توجه به بیماری کرونا در کشور، لزوم پیشگیری از این روند در اولویت برنامه‌های بهداشت و سلامت کشور قرار دارد. با توجه به اینکه حضور در محیط‌های جمعی و شلوغ، تماس با اشیا و محیط‌های آلوده باعث انتقال سریع این ویروس می‌شود، جدا از تأثیر مصرف و مواجهه با دود محصولات دخانی بر تضعیف سیستم ایمنی و مستعد شدن بدن برای ابتلاء به بیماری‌ها، استفاده از وسایل و ابزار آلات قلیان، افزایش ریسک خطر این بیماری را به همراه دارد، لذا ضروری است تمامی اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی عرضه کننده قلیان به حالت تعطیل در آمده و یا از عرضه قلیان در آنها جلوگیری شود.

تلفات پرندگان مهاجر در سواحل بندرترکمن از ۵ هزار بال رسید

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل محیط زیست گلستان گفت: تاکنون لاشه بیش از ۵۰۰۰ پرنده مهاجر در سواحل بندرترکمن در شرق استان جمع‌آوری شده است.

محمود شکیبا گفت: از حدود یک هفته گذشته شاهد تلفات پرندگان مهاجر در سواحل بندرترکمن هستیم و این تلفات همچنان ادامه دارد.
وی اضافه کرد: لاشه پرندگان پس از جمع‌آوری، با حضور کارشناسان دامپزشکی به‌صورت بهداشتی دفن می‌شود.
شکیبا گفت: علت مرگ پرندگان تاکنون از سوی دامپزشکی استان اعلام نشده است.

پذیرش معتادان متجاهر در مراکز ماده ۱۶ متوقف شد

حمید جمعه پور مدیرکل درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در بین معتادین که بسیار آسیب پذیر هستند؛ پذیرش معتادان متجاهر در مراکز ماده ۱۶ متوقف شد.

وی درباره آخرین اقدامات برای مقابله با شیوع کرونا گفت: در جلسه امروز صبح وزارت بهداشت تصمیم گرفته شد؛ پذیرش معتادان متجاهر در مراکز ماده ۱۶ متوقف شود. همچنین افرادی که مشکوک به ویروس کرونا هستند در مراکز اعلام شده، قرنطینه خواهند شد.

سارق حرفه‌ای فرودگاه مهرآباد دستگیر شد

جانشین فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور از دستگیری سارق حرفه‌ای در فرودگاه مهرآباد که با طرح دوستی و با استفاده از شگرد بیهوشی اقدام به سرقت اموال مسافران می‌کرد، خبر داد.

حسن یاردوستی افزود: با طرح شکایت از سوی یکی از مسافران تبعه کشور عراق که قصد عزیمت به مشهد مقدس از فرودگاه مهرآباد را داشت، مشخص شد سارق با جلب اعتماد و استفاده از شگرد بیهوشی اقدام به سرقت اموال و مدارک هویتی وی کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع تیمی متشکل از کارشناسان و کارآگاهان مجرب برای دستگیری سارق در پلیس فرودگاه مهرآباد تشکیل و پس از بازبینی و پایش دوربین‌های مدار بسته مشخص شد، سارق با استفاده از قهوه آغشته به قرص خواب آور اقدام به بیهوش کردن این تبعه خارجی کرده و با استفاده از فرصت ایجاد شده تمامی اموال و مدارک همراه مالباخته را سرقت می‌کند.

تعداد زخمی‌های زلزله قطور به ۴۰ نفر رسید

پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: این زمین لرزه در روستاهای کانون زلزله ۴۰ نفر مصدوم داشته که ۱۷ نفر از آنان به مراکز درمانی و بیمارستانی اعزام و ۲۳ نفر دیگر نیز در محل حادثه درمان سرپایی شدند.

وی ادامه داد: این زلزله تاکنون ۱۵ مورد پس لرزه داشته و تعداد ۲۵ روستا بین ۲۰ تا ۹۰ درصد تخریب شده‌اند.

رئیس سازمان اورژانس کشور اضافه کرد: ضمناً بر اثر این زمین لرزه هفت نفر از اهالی روستاهای مرزی ترکیه کشته شده‌اند.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۷ درجه در مقیاس امواج درونی زمین یا ریشتر ساعت ۹:۲۳ صبح امروز، یکشنبه حوالی شهر قطور خوی در شمال آذربایجان‌غربی و عمق ۶ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

تعطیلی پادگان‌ها در اختیار نیروهای مسلح است

سردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به تمهیداتی برای پیشگیری از کرونا در پادگان‌ها و ابتلاء سربازان به این بیماری گفت: موضوع تعطیلی اضطراری پادگان‌ها در اختیار معاونت بهداشت و درمان نیروهای مسلح است و ما در این زمینه اظهار نظری نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: در پادگان‌ها تمهیداتی اندیشیده شده و اقدامات کلی از جمله آموزش‌ها، غربالگری و اقداماتی که توصیه مسئولان بهداشتی کشور است، در حال انجام است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا خاطرنشان کرد: ما در این زمینه تخصصی نداریم و مسائل را نمی‌دانیم و تابع سیاست‌های کلان بهداشتی هستیم که از طریق دولت و ستاد کل نیروهای مسلح اعلام می‌شود.

سردار مهری تصریح کرد: لوازم و تجهیزات در اختیار پادگان‌ها قرار داده شده است.

سربازان گواهینامه سازمان فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند

رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: سربازانی که در دوره‌های مهارت آموزی شرکت کنند پس از قبولی در آزمون‌های مربوطه، گواهینامه‌ای از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای برای آن‌ها صادر می‌شود که اعتبار بین المللی دارد.

تقی مهری افزود: برای سربازانی که گواهینامه از سازمان فنی و حرفه‌ای می‌گیرند، بعد از اتمام خدمت سربازی، تسهیلات شغلی و بانکی در نظر گرفته شده است.

کد خبر 411904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.