چمران: مشارکت انتخاباتی مردم به استواری نظام کمک می‌کند

نائب رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (جمنا) گفت: هرچقدر میزان مشارکت مردم در انتخابات بیشتر باشد، به استواری نظام کمک رسانی می‌شود.

مهدی چمران در گفتگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: مردم باید بیش از دوره‌های قبلی برای این انتخابات آماده شوند و به صحنه بیایند. تا حدودی مشکلات اقتصادی و ناامیدی‌های موجود مردم، آنها را سست کرده و همه گروه‌ها، جناح‌ها و احزاب باید برای افزایش میزان مشارکت مردم در انتخابات فعال شوند.

وی اظهار امیدواری کرد که با یاری خداوند، میزان مشارکت مردم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزایش پیدا کند.

نایب رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (جمنا) تصریح کرد: هرچقدر میزان مشارکت مردم در انتخابات بیشتر باشد، به استواری نظام کمک رسانی می‌شود و به دلیل اینکه میزان مشارکت مردم در همه انتخابات‌ها همواره بسیار بالا بوده و نسبت به کشورهای اروپایی نیز از نرخ مشارکت بیشتری برخوردار بوده‌ایم، همه انتظار دارند در این انتخابات نیز میزان مشارکت بالایی را شاهد باشیم.

چمران اضافه کرد: مشارکت در انتخابات در برخی از کشورهای اروپایی اجباری است و مردم موظف به حضور پای صندوق‌ها و رأی دادن هستند و به رغم این تفاسیر، مشارکت در انتخابات این کشورها به کمتر از ۵۰ درصد می‌رسد. البته در بعضی از انتخابات‌های ایران همچون مجلس یا شوراهای اسلامی با مشارکت کمتر از ۵۰ درصد مواجه شده‌ایم.

وی ادامه داد: امیدواریم با تلاشی که در بستر کشور صورت می‌گیرد، مشارکت مردم در این انتخابات افزایش پیدا کند.

کد خبر 411126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.