رامشت: انتخابات جمهوریت نظام را تحقق می بخشد

رئیس سابق دانشگاه اصفهان گفت: با برگزاری انتخابات یکی از مهم‌ترین ارکان نظام که جمهوریت است را تحقق می‌بخشیم.

محمد حسین رامشت در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون نقش مشارکت مردم در انتخابات برای آینده کشور اظهار کرد: انتخابات می‌تواند نهاد جمهوریت را تحقق ببخشد. در کشورهایی که احزاب ترکیب مجلس را تشکیل می‌دهند، رئیس جمهور نیز توسط مجلس انتخاب خواهد شد.

وی افزود: با برگزاری انتخابات یکی از مهم‌ترین ارکان نظام که جمهوریت است را تحقق می‌بخشیم.

رئیس سابق دانشگاه اصفهان با اشاره به ویژگی‌های نماینده منتخب مردم گفت: انتظارات ما از کشور و جامعه باید بر حسب رشد و بلوغ اجتماعی آن باشد. یعنی اگر شما جامعه‌ای داشته باشید که در مرحله خاصی از بلوغ و رشد باشد، به همان اندازه می‌توانید از آن انتظار داشته باشید. ما هنوز سند راهبردی متقنی را در این زمینه در اختیار نداریم و مشغول تمرین هستیم.

رامشت ادامه داد: نمایندگان مجلس باید سند راهبردی کلانی که زیر مجموعه‌ای از قانون اساسی بوده و در حال تدوین است را به عنوان مانیفستی برای همه ارکان نظام مطرح کنند. در سند راهبردی اهداف بلند مدت کشور تعریف شده و مجلس از ارکانی است که باید این سند را به خوبی بشناسد، اهداف آن را بداند و در سطح قوانینی را ایجاد کند که آن اهداف را تحقق ببخشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم چنین مجلسی را داشته باشیم و نمایندگان آشنایی کافی با راهبردهای اصلی نظام داشته باشند، آن زمان می‌توانند در حوزه وضع قوانین به گونه‌ای عمل کنند که این اهداف راهبردی تحقق پیدا کنند.

کد خبر 410611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.