ساخت زیرگذرهای بزرگ در دنیا منسوخ شده است

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران گفت: در سال‌های اخیر موضوع ساخت زیرگذرهای طولانی و بزرگ در دنیا منسوخ شده است و این روش دیگر علمی نیست.

به گزارش ایمنا، صفا صبوری دیلمی در خصوص پیشنهاد برخی شهروندان برای ساخت زیرگذری به طول خیابان پیروزی برای عبور آسان‌تر خودروهای شخصی، اظهار کرد: برای هر شهری یک طرح تفصیلی نوشته می‌شود که بر اساس آن محل قرارگیری خیابان‌ها، بزرگراه‌ها، ایستگاه‌های مترو، خطوط بی. آر. تی و به طور کلی کل تأسیسات و محدثات شهر در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: پس از آن معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اقدام به بررسی و تهیه نقشه ترافیکی و خیابان‌ها و مسیرهای شهر تهران کرده و در نهایت پس از تأیید نقشه‌ها کار ساخت آن به معاونت فنی و عمرانی سپرده می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران تصریح کرد: ساخت زیرگذری به طول خیابان پیروزی یعنی حدفاصل میدان شهدا تا انتهای خیابان پیروزی و میدان کلاهدوز امری غیر قابل اجرا است زیرا در این مسیر هم خطوط مترو قرار گرفته و هم اتوبان امام علی (ع) قرار گرفته است.

صبوری گفت: مجموعه این خطوط و اتوبان و مسیرها باعث شده است که احداث زیرگذری این چنینی نه امکان پذیر باشد و نه منطقی زیرا در چند سال اخیر در تمام دنیا ساخت چنین بزرگراه‌ها و اتوبان‌ها و زیرگذرهایی غیرمنطقی شده و منسوخ شده محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: امروزه دنیا به سمت استفاده از مدهای مختلف حمل و نقل به خصوص حمل و نقل عمومی رفته است و اینکه ما صرفاً به خاطر تعدادی ماشین شخصی و تک سرنشین بخواهیم مسیری این چنینی ایجاد کنیم منطقی و به صرفه نیست.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران خاطرنشان کرد: از سوی دیگر ما در طول چنین خیابانی به دلیل نداشتن کانال عبور تأسیسات شهری مقدار زیادی تأسیسات پخش شده در کف خیابان را شاهد هستیم که آن هم اجرای چنین پروژه‌ای را دور از دسترس می‌کند.

منبع: فارس

کد خبر 410422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.