از جزئیات عیدی دانشجو معلمان تا درگذشت خانم معلم سرکلاس

مهم‌ترین اخبار هفت روز گذشته آموزش و پرورش را در بسته خبری ایمنا بخوانید؛

به گزارش ایمنا، مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش فارس خبر تنبیه بدنی یک دانش آموز توسط معلم ورزش یک مدرسه غیرانتفاعی را تایید و اعلام کرد موضوع در دست پیگیری است.

حمیدرضا شعبانی سه شنبه ۲۲ بهمن در باره موضوع تنبیه بدنی یک دانش آموز در شیراز به خبرنگاران گفت: روز دوشنبه ۲۱ بهمن ماه گزارشی مبنی بر وقوع تنبیه بدنی در یکی از مدارس غیردولتی شهر شیراز دریافت شد که بلافاصله پیگیری این موضوع در دستور کار آموزش وپرورش قرار گرفت.

شعبانی افزود: پس از بررسی‌های لازم مشخص شد: مربی ورزش یکی از آموزشگاه‌های غیردولتی شیراز که از نیروهای آزاد است در زنگ ورزش یکی از دانش آموزان چهارم ابتدایی این مدرسه را تنبیه بدنی کرده است که در این بررسی، تخلف این نیرو محرز شد.

جزئیات عیدی دانشجو معلمان

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع اظهار کرد :۷۰ هزار دانشجو معلم مشمول دریافت عیدی هستند، که ۴۵ هزار نفر از آنان تمام‌وقت می‌باشند و عیدی کامل دریافت خواهند کرد.

الهیار ادامه داد: ۲۵ هزار نفراز دانشجو معلمان نیمه‌وقت هستند که از اشتغال به تحصیل تمام‌وقت فاصله گرفته‌اند و متناسب با همان و بر اساس مجوزهای موجود به آنان عیدی پرداخت خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع در پایان با اشاره به دانشجو معلم تمام‌وقت و نیمه‌وقت، گفت: دانشجو معلم تمام‌وقت دانشجویی است که به‌طور کامل در دانشگاه فرهنگیان اشتغال به تحصیل دارد و دانشجو معلم نیمه‌وقت دانشجویی است که دوران تحصیل وی تمام‌شده و بخشی از واحدهای درسی‌اش باقی مانده است.

آموزش و پرورش خیلی به تئاتر اهمیت می‌دهد

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در حاشیه بازدید از جشنواره تئاتر فجر درباره ادعای کم‌توجهی وزارت آموزش و پرورش به تئاتر، در حالی‌که این وزارتخانه نقش بسزایی در تربیت نسل جدید و فرهنگسازی برای آنان دارد، گفت: اتفاقاً آموزش و پرورش خیلی به موضوع تئاتر اهمیت می‌دهد و در حال حاضر همزمان در همه مدارس متوسطه ما جشنواره تئاتر و سرود برقرار است و اصولاً در بین معلمان ما، کسانی که با این تکنیک و فن آشنا باشند، قطعاً کارکرد بهتری دارند.

حاجی میرزایی درباره مقطعی بودن حمایت تئاتر در وزارت آموزش و پرورش و در پاسخ به این پرسش که چرا این فعالیت‌ها شکل روتین و مستمر ندارد؟ توضیح داد: هفته تئاتر دانش‌آموزی تجلی کاری است که در طول سال تحصیلی انجام می‌شود زیرا برای انجام یک کار تئاتر، چند ماه زمان برای تمرین نیاز هست.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امروز تلفیق قابلیت‌های مختلف معلمان برای انتقال مفاهیم فوق‌العاده اهمیت دارد و یکی از این روش‌ها استفاده از فنون و ظرفیت‌های بالای تئاتر است.

خانم معلم سر کلاس درس دچار ایست قلبی شد و درگذشت

زویا حاجی‌نژاد معلم حق‌التدریس دانش‌آموزان کلاس پنجم ابتدایی دبستان دخترانه شاهد نیک‌اندیشان ناحیه یک یزد روز دوشنبه ۲۱ بهمن در کلاس درس دچار ایست قلبی شد و درگذشت.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در پیام تسلیتی نوشت: «بیش از ۷۷۰ هزار معلم در کشور عزیزمان برای آموزش فرزندان این مرز و بوم همه روزه در کلاس‌های خود از عمر و زندگی خویش برای آموزش و پرورش کودکان سرزمین عزیزمان صادقانه تلاش می‌کنند و با عشق و علاقه‌ای وصف‌ناپذیر در راه اعتلای نظام تعلیم و تربیت کشور کوشش می‌کنند که در این راه گاه جان خود را برای رسیدن به این هدف مقدس تقدیم می‌کنند.

خبر غم‌انگیز درگذشت همکارمان سرکار خانم زویا حاجی نژاد، که از معلمان فرهیخته شهر یزد بودند در کلاس درس و در حال تدریس به دانش آموزان دچار ایست قلبی و فوت شد، موجب اندوه و ناراحتی خانواده بزرگ فرهنگیان کشور شد.

پرداخت ۱,۸۰۰ میلیارد تومان حق‌التدریس معلمان شاغل تا پایان سال

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در خصوص پرداخت مطالبات معلمان شاغل اظهار کرد: این افراد حقوقشان را سر ماه دریافت می‌کردند اما چون آموزش و پرورش کمبود معلم داشت، ساعت‌هایی اضافه‌تر تدریس می‌کردند که البته از آنها تشکر می‌کنیم و تلاش خواهیم کرد که مطالبات آنها را بموقع پرداخت کنیم.

حاجی‌میرزایی اضافه کرد: یکی دیگر از مطالبات که در پرداخت آن تأخیر داشته‌ایم مطالبات خرید خدمات و همچنین مطالبات همکاران اداری است که امیدواریم بتوانیم تا پایان سال این پرداخت کنیم.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: مطالبات معلمان بابت حق‌التدریس ۱,۸۰۰ میلیارد تومان است که دولت قول پرداخت آن را داده است.

کد خبر 410248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.