بصیرت بهترین ابزار برای غلبه بر دشمن در جنگ "شناختی- ادراکی" است

فرمانده انتظامی استان اصفهان با تشریح ابعاد جنگ" ادراکی- شناختی"، بصیرت را بهترین ابزار غلبه بر دشمن در این نبرد عنوان کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار مهدی معصوم بیگی در آئین اختتامیه نهمین دوره بصیرت غیر تمرکزی مدیران میانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد قاسم سلیمانی اظهار کرد: نیروهای مسلح و نیروی انتظامی که بخشی از نیروهای مسلح پر افتخار ایران اسلامی است یک افتخاری را دارند که فرمانده آنها ولی فقیه و رهبر فرزانه انقلاب است.

سردار معصوم بیگی، داشتن بصیرت را یکی از مؤلفه های اساسی پلیس نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: این که بتواند سره را از ناسره و راه را از چاه تشخیص داد و این که بتواند بین صالح و اصلح، اصلح را تشخیص داد، این که بتواند بین خوب و خوبتر، خوبتر را تشخیص داد، این که بین خوب و بد، خوب را تشخیص داد، نیاز مند هوشیاری، دقت و بصیرت است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان به فرمایش کلیدی مقام معظم رهبری در خصوص بصیرت اشاره کرد و اظهار داشت: ایشان می فرمایند: " بصیرت نور افکنی است که در تاریکی ها راه را نشان می دهد." این موضوع به ویژه در زمان حال که با آن مواجه هستیم بسیار به ما کمک می کند.

وی افزود: هیچ زمانی شاید به اندازه امروز نیاز به بصیرت نداشتیم، چون امکانات، ظرفیت ها، بسترها به گونه ای فراهم است که می شود یک امر ناصحیح را به عنوان یک امر صحیح جلوه داد و باورمند کرد. می توان راه غلط را درست نشان داد و پذیرش هم داشته باشد که امروز به آن جنگ شناختی - ادراکی می گویند.

وی با بیان این که جنگ هیبریدی جنگی ترکیبی است که هم موضوع سخت، هم موضوع نرم، هم موضوع اقتصاد و هم موضوع سیاست در آن وجود دارد گفت: در جنگ شناختی – ادراکی در حقیقت دشمن به دنبال این است که در افکار، باورها، ایده ها و عقاید تغییر ایجاد کند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: اولین تفاوت بین جنگ شناختی با جنگ سخت این است که در عرصه کارزار جنگ سخت، زمین، دریا و آسمان است و جغرافیای نبرد مشخص و ملموس است اما در جنگ شناختی، نبرد برای تسخیر افکار انسان ها است و کسی دنبال تسخیر زمین نیست بلکه دنبال تسخیر ذهن و افکار انسان ها است.

وی خاطر نشان کرد: در جنگ سخت کشته شدگان که از آنان به عنوان شهدا یاد می کنیم افتخارات کشور هستند اما کسانی که در جنگ ادراکی هدف قرار می گیرند علیه کشورشان هستند.

سردار معصوم بیگی عنوان کرد: در جنگ سخت اگر فردی شهید شود به لحاظ فیزیکی یک نفر کم می شود حال آنکه قدرت معنوی افزایش پیدا می کند اما در جنگ ادراکی هر کسی که هدف قرار بگیرد یعنی ذهن، باور، اندیشه و فکر او را تغییر بدهند علاوه بر این که یک نفر از جامعه ما کم شده یک نفر به حریف اضافه می شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: در جنگ شناختی- ادراکی، کار به جایی می رسد که ممکن است جامعه و انسان ها بر علیه خودشان و منافع خودشان شوند چون او مصلحتش را چیزی تشخیص می دهد که سراب است، مصلحت ساختگی و تصنعی است.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: ما در بصیرت باید به دنبال این موضوع باشیم که بدانیم، هجمه دشمن از کجاست، چطور، چگونه و به چه شکل است، ابزار، ساز و کار آن چیست و مطمئناً این بصیرت است که می تواند به ما کمک کند که در این نبرد ادراکی نیز بتوانیم دشمن را مغلوب کنیم.

کد خبر 409997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.