توسعه گردشگری ناژوان و حاشیه زاینده‌رود در اصفهان ۲۰۲۰

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان: پارک ناژوان و حاشیه زاینده‌رود، دو ظرفیت مغفول مانده شهر اند که حتی در دنیا کم نظیر هستند اما در سال‌های گذشته از این ظرفیت‌ها استفاده نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نصیر ملت در برنامه زنده تلویزیونی اینجا اصفهان با بیان اینکه گسترش صنایع در اصفهان باعث آلودگی آب و خاک و هوای شهر و خشکی زاینده رود شده است، اظهار کرد: افزایش بیش از ظرفیت جمعیت در اصفهان باعث کاهش کیفیت و سرانه خدمات و در ادامه موجب مهاجرت طبقه خلاق شهر اصفهان به خارج از کشور شده است.

وی با بیان اینکه مهاجرت طبقه خلاق، هنرمند و ورزشکار اصفهان توسعه شهر را دچار چالش می‌کند، افزود: رونق گردشگری و صنایع دستی بهترین راه توسعه شهر اصفهان است که با هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی می‌توانیم آینده‌ای روشن را در این جنبه از شهر شاهد باشیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه گذشتگان اصفهان میراثی را به‌جای گذاشته‌اند که ما همچنان می‌توانیم از آن استفاده کرده و اصفهان بزرگ را به دنیا و ایران نشان دهیم، تصریح کرد: نبود نقشه راه واحد در عرصه گردشگری و عدم انسجام میان دستگاه‌های دخیل در این حوزه دو عامل شکست طرح‌های گذشته بوده که با تعریف پروژها، برنامه‌ها و طرح‌های مشارکتی در قالب برنامه اصفهان ۲۰۲۰ می‌توان این ضعف‌ها را پوشش داد.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه امروز اصفهان فقط در گردشگری تاریخی فعال است درحالی که باید گونه‌های مختلف را استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: پارک ناژوان و حاشیه زاینده‌رود، دو ظرفیت مغفول مانده شهر اند که حتی در دنیا کم نظیر هستند اما در سال‌های گذشته از این ظرفیت‌ها استفاده نشده است.

ملت با تاکید بر جایگاه هنرمندان اصفهانی در رونق گردشگری شهر، اضافه کرد: در اصفهان ۲۰۲۰ زمینه‌ای برای بهبود وضعیت هنرمندان ایجاد می‌شود تا داشته‌های فرهنگی و هنری اصفهان به مشارکت گرفته شده و مسیر توسعه شهر اصفهان به شکل مطلوبی تغییر کند.

وی با بیان اینکه ما برای فراموش شدن آغاز نکرده‌ایم بلکه اثربخشی برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: مطالعات ملی و محلی را بررسی کرده‌ایم، تجربیات شهرهای جهان را واکاوی کرده‌ایم تا طرح اصفهان ۲۰۲۰ به درستی پیش برود؛ با همه اتحادیه‌ها و نهادهای کشور جلسه گذاشته شده است و همه ذی‌نفعان این حوزه را درگیر کرده‌ایم.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: آژانس‌داران، تورلیدرها، هنرمندان، معلولان و سالمندان همگی در طرح اصفهان ۲۰۲۰ مشارکت داده شده‌اند و قصد داریم از تجربیات اصفهانی‌های خارج از کشور نیز بهره‌مند شویم.

کد خبر 409137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.