جریمه قطع درختان صرف تبدیل باغات به بوستان‌های شهری می‌شود

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: نرخ عوارض حفظ و گسترش فضای سبز در شهر تهران صرف هیچ مسئله دیگری جز تملک باغات و تبدیل آن به بوستان‌های شهری و فضاهای سبز نمی‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی سید آرش حسینی میلانی در یکصد و نود و پنجمین جلسه صحن علنی شورای شهر تهران اظهار کرد: حذف جریمه قطع درختان قدیمی و با سن بالا امر بسیار اشتباهی است چراکه این درختان، از ارزش اکولوژیک بسیار بالایی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: بسیاری از درختان تهران قدمتی بیش از پنجاه سال دارند که جایگزین کردن آنها در تهران بسیار دشوار است. حفظ نرخ جریمه قطع درختان و افزایش جریمه قطع درختان هم برای آن است که قطع درختان را دشوارتر و کمتر کند.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در برنامه سوم توسعه شهر تهران و سیاست‌های کلی بودجه سال ۹۹ مصوب شده است که منابع تملک بوستان‌ها و باغ‌ها در محلات کمتر برخوردار شهر از نظر فضای سبز از همین محل تأمین شود، افزود: نرخ عوارض حفظ و گسترش فضای سبز در شهر تهران صرف هیچ مسئله دیگری جز تملک باغات و تبدیل آن به بوستان‌ها و فضاهای سبز نمی‌شود.

حسینی میلانی ادامه داد: حفظ این منبع مالی پایدار برای افزایش سرانه فضاهای سبز در محلات کمتر برخوردار ضروری است و به همین خاطر، نمایندگان باید به این مسئله توجه داشته باشند.

پس از اظهارنظر اعضای شوای شهر تهران کلیات اصلاحیه مصوبه اخذ عوارض حفظ و گسترش فضای سبز در شهر تهران در صحن شورای شهر به رأی گذاشته شد که اعضای این شورا این لایحه را به تصویب رساندند.

کد خبر 408783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.