شهردار اصفهان به موضوع گلوگاه‌ها ورود کند

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با وجود این که در ماه‌های گذشته برخی اعضا راجع به لزوم ساماندهی گلوگاه‌ها به شهردار تذکر داده‌اند اما هنوز این اتفاق در برخی مناطق نیفتاده که لازم است این مسئله با ورود شخص شهردار اصفهان حل شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شیرین طغیانی صبح امروز (یکشنبه) در یکصد و دوازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به این که مدیریت شهری این روزها درگیر تصویب بودجه سال آینده است در دو هفته گذشته برای بررسی به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع شده است، اظهار کرد: در سال گذشته در تصمیمات کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی مقرر شد هر منطقه‌ای ساماندهی حداقل بین سه تا پنج گلوگاه را در دستور کار خود قرار دهد و برای این موضوع ردیف بودجه قرار داده شد و هدفمند بود.

وی افزود: با وجود این که در ماه‌های گذشته برخی اعضا نسبت به موضوع لزوم ساماندهی گلوگاه‌ها به شهردار تذکر داده‌اند اما هنوز این اتفاق در برخی مناطق نیفتاده و علت آن همراهی نکردن مالک یا نبود منابع مالی بوده که باعث بی نتیجه ماندن آن شده که لازم است این مسئله با ورود شخص شهردار اصفهان حل شود.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: پروژه مرکز کنترل ترافیک در منطقه ۱۳ از سال‌ها پیش آغاز شده و در جریان بررسی روند اجرای آن شخصاً چند مرتبه در جلسات حضور پیدا کرده و بازدیدهایی نیز از این پروژه انجام شده است.

وی ادامه داد: با وجود این که برای پروژه مشاور انتخاب، طرح پروژه مشخص و موارد مربوط به سیاستگذاری آن تعیین شده است اما ردیف پروژه در بودجه ۹۹ به بهانه مکان‌یابی نامناسب و موضوع پدافند غیرعامل حذف شده است.

طغیانی خاطرنشان کرد: اگر در یک پروژه‌ای در این حد، استانداردها رعایت نشده است، عجیب است و مدیران باید پاسخگو باشند و اگر این موضوعات صحت داشته باشد و در صورت افتتاح پروژه، چه پاسخی برای این نبود استانداردها داشتیم؟ چگونه می‌توان در پروژه‌های بعدی به گفته‌ها اعتماد کرد؟

وی اضافه کرد: بهره‌بردار پروژه هم به تکمیل آن نیاز دارد هم مناسب بودن مکان اجرا را تأیید کرده؛ با توقف پروژه این موضوع مطرح می‌شود که اگر این حد از بی استانداردی در اجرای پروژه‌ها وجود دارد، باید فکری به حال این رویه شود.

کد خبر 408571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.