شبکه های اجتماعی برای مبارزه با کرونا چه می‌کنند؟

دو شرکت فیسبوک و گوگل تصمیم گرفتند با انتشار اخبار نادرست در مورد بیماری کرونا مقابله کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ویروس کرونا به سرعت در نقاط مختلف دنیا به ویژه در چین در حال شیوع و پیشروی است. این ویروس حداقل جان ۲۱۳ نفر را در چین گرفته است و تقریباً ۱۰ هزار نفر در این کشور از این بیماری می‌برند. متأسفانه هنوز روش قطعی برای درمان کرونا شناخته نشده است، بنابراین مسئولان امنیتی همه کشورها تلاش می‌کنند تا مانع ورود این ویروس به کشور خود شوند و از شیوع بیشتر آن جلوگیری کنند.

بنابر گزارش سازمان جهانی بهداشت، همه کشورهای دنیا باید برای مقابله با بیماری کرونا تلاش کنند تا این بیماری ریشه کن شود، اما گاهی اوقات اخبار نادرستی در مورد این ویروس منتشر می‌شود که ممکن است افراد را گمراه کرده و با دریافت اطلاعات و توصیه‌های غلط، تعداد بیشتری به این بیماری مبتلا شوند. علاوه بر این برخی سودجویان روش‌های غیرعلمی برای پیشگیری و درمان بیماری کرونا در فضای اجتماعی منتشر کرده و ممکن است داروها یا روش‌های درمانی را معرفی کنند که نه تنها مفید و مؤثر نیست، بلکه می‌توانند زیانبار باشد.

از آنجایی که فیسبوک به عنوان یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی در جهان و گوگل نیز در جایگاه بزرگترین موتور جتسجوی اینترنتی در دنیا شناخته شده‌اند، می‌توانند نقش مهمی در مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس مرگبار کرونا داشته باشند. ممکن است برخی کاربران این شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار، به منظور ایجاد تنش و استرس و به بازی گرفتن احساسات مردم، اطلاعات نادرستی منتشر کنند. فیسبوک برای مبارزه با این مشکل امکان گزارش اطلاعات جعلی و گوگل نیز سیستم SOS Alert را در اختیار کاربران قرار داده است.

کارشناسان گوگل، فیسبوک و شرکت‌های زیرمجموعه آن‌ها مانند اینستاگرام به طور پیوسته در حال بررسی اطلاعات، تصاویر و پست‌های منتشر شده در مورد همه جوانب بیماری کرونا هستند تا در صورت اشتباه بودن، بلافاصله آن‌ها را حذف کنند. علاوه بر این، شبکه‌های اجتماعی ذکر شده از کاربران خود درخواست کرده‌اند که در صورت مشاهده هرگونه اطلاعات اشتباه و کذب درباره بیماری کشنده کرونا، آن را گزارش کند.

کد خبر 408522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.