پایش روزانه ابتلا به کرونا در استان اصفهان انجام می‌شود

مدیر کل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان گفت: در استان اصفهان هیچ موردی از ابتلا به کروناویروس ۲۰۱۹ گزارش نشده است، اما با این وجود امکانات لازم برای تمام استان پیش‌بینی شده است تا در صورت بروز بیماری کروناویروس ۲۰۱۹ آمادگی داشته باشیم.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه جلسه‌ای در خصوص هماهنگی و کنترل آخرین وضعیت استان اصفهان در ارتباط با کرونا ویروس در ستاد مدیریت بحران استان اصفهان تشکیل شد، اظهار کرد: برای راهکارهای کنترل و مقابله با ویروس کرونا برنامه‌ریزی کردیم و دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه‌های ذی ربط در این جلسه حضور داشتند.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی و بخش‌های دیگر درباره ویروس جدید کرونا، روند بیماری‌زایی ویروس و آخرین وضعیت بهداشت جهانی در این زمینه توضیحاتی را ارائه دادند.

 مدیر کل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان با تاکید اینکه در استان اصفهان هیچ موردی از ابتلا به کرونا ویروس ۲۰۱۹ گزارش نشده است، خاطرنشان کرد: توصیه‌های عمومی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی این است که اولین و مهم‌ترین راه‌کار مقابله با کرونا ویروس ۲۰۱۹ شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون و محلول‌های ضدعفونی حتما رعایت شود و امکانات و تدارکات لازم نیز برای تمام استان پیش‌بینی و در نظر گرفته شده است.

وی با توضیح اینکه علاوه بر شستن دست‌ها موارد دیگر نیز باید رعایت شود، افزود: پوشاندن دهان و بینی هنگام سرفه و عطسه، خودداری از تماس نزدیک با افرادی که علائم شدید آنفولانزا و سرماخوردگی دارند، پخت صحیح و کامل گوشت و تخم‌مرغ، خودداری از تماس حفاظت نشده با حیوانات و ... نیز جزء سایر مراقبت‌ها است، اطلاع رسانی و آموزش همگانی باید انجام شود.

شیشه‌فروش تصریح کرد:  درباره اعلام هر گونه خبر در ارتباط با کرونا ویروس و پاسخگویی در این زمینه و بیان مباحث علمی آن نیز تنها به عهده دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است و هرگز به شایعات و منابع دیگر نباید توجه و اعتماد کرد.

وی اضافه کرد: تمام ارگان‌ها و بخش‌ها باید با هم همکاری و دستورالعمل‌های مورد نیاز و خودمراقبتی را به خصوص در فضاهای عمومی اجرا و رعایت کنند، همچنین پایش روزانه در سطح استان توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان انجام خواهد شد که برای آن ستاد پیشگیری، کنترل و پایش تشکیل شده است.

کد خبر 408306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.