تقویت سیستم ایمنی با گیاه ریواس

گیاه ریواس دارای خواص بیشماری مانند بهبود عملکرد سیستم گوارش، تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش وزن است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گیاه ریواس از نظر ظاهری شبیه کرفس است. این گیاه به طور طبیعی در فصل بهار تا اوایل تابستان رشد می‌کند. بخش خوراکی گیاه ریواس که خواص دارویی شگفت انگیزی دارد، ساقه آن است. ریواس دارای ویتامین‌های A و C فراوان و املاح معدنی زیاد مانند پتاسیم و کلسیم است. از آن جایی که ریواس دارای فیبر فراوان و چربی بسیار پایین است، ارزش غذایی زیادی دارد. در ادامه به بررسی بعضی از خواص دارویی گیاه ریواس می‌پردازیم:

بهبود عملکرد سیستم گوارش

ریواس به دلیل فیبر بالایی که دارد به عنوان یک ملین طبیعی به بهبود حرکات روده کمک می‌کند؛ در نتیجه نقش موثری در درمان و پیشگیری از یبوست دارد. این گیاه به هضم غذا نیز کمک بسیاری می‌کند، درد و خونریزی معده را درمان کرده و رفلاکس اسیدی معده را کاهش می‌دهد. علاوه بر این ریواس به کاهش فشار طی حرکات روده کمک کرده و درد هموروئید را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد.

کاهش بروز آلزایمر و زوال عقل

گیاه ریواس دارای خواص ضد التهابی است؛ بنابراین رادیکال‌های آزاد تولید شده در بدن را خنثی می‌کند و به بدن کمک می‌کند تا با استرس اکسیداتیو مقابله کند. نتایج مطالعات شده نشان می‌دهد که گیاه ریواس می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مغزی مانند آلزایمر، زوال عقل و سکته مغزی را کاهش دهد. مصرف ریواس از اکسیداسیون سلول‌های مغز جلوگیری می‌کند و با تحریک سلول‌های آن، سرعت پیشرفت اختلال‌های شناختی مانند آلزایمر را کاهش می‌دهد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

ریواس سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین C است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و خطر ابتلا به بیماری‌های عفونی را کاهش می‌دهد. مقادیر بالای فلانوئیدهایی مانند کورستین در ریواس، باعث کاهش فعالیت رادیکال‌های آزاد در بدن می‌شود و در نتیجه خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد.

کاهش وزن

فیبر موجود در گیاه ریواس باعث کاهش اشتها می‌شود و با جلوگیری از پرخوری و افزایش سوخت و ساز بدن در لاغر شدن و کاهش وزن افراد کمک می‌کند. محققان معتقد هستند که مصرف روزانه یک تا سه لیوان آب ریواس به مدت سه ماه، نقش موثری در لاغر شدن و کاهش وزن دارد؛ البته در این زمینه باید مطالعات بیشتری بشود.

کد خبر 408128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.