انجام ۸۵ عملیات امداد و نجات در سمنان

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان گفت: ۸۵ مورد حریق و حادثه در دی‌ماه ۹۸ در سمنان رخ داد و در این بازه زمانی به ۶۵ نفر در عملیات‌های مختلف امدادرسانی شد.

به گزارش ایمنا، سعید اسمعیل‌پور با بیان اینکه ۸۵ مورد حریق و حادثه در دی‌ماه سال جاری در سمنان به وقوع پیوست، اظهار کرد: این تعداد ۲۸ مورد آتش‌سوزی و ۵۷ مورد عملیات امداد و نجات را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه از آتش‌سوزی‌های رخ‌داده در شهر سمنان هشت مورد مربوط به منازل مسکونی بوده است، افزود: در بین حوادث نیز حبس در اماکن و آسانسور بیشترین موضوع عملیات امداد و نجات را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان با بیان اینکه تعداد هفت مورد از  حوادث آتش‌سوزی و امداد و نجات خارج از محدوده شهری رخ‌داده است، خاطرنشان کرد: طی این بازه زمانی در این عملیات‌ها ۶۵ نفر زن و مرد توسط نیروی‌های آتش‌نشانی امدادرسانی شدند.

اسمعیل‌پور با بیان اینکه در دی ماه امسال سازمان آتش‌نشانی سمنان نزدیک به دو هزار و ۸۸۸ تماسی با سامانه ۱۲۵ برقرار شده است، تصریح کرد: این تماس‌ها منجر به انجام ۵۰ ساعت عملیات اطفا و امداد و نجات شده که آتش‌نشانان و امدادگران با میانگین سه دقیقه و ۵۹ ثانیه خود را محل وقوع آن‌ها رسانده‌اند.

وی آموزش را مهم‌ترین رکن کاهش سوانح و آتش‌سوزی‌ها برشمرد و افزود: در این مدت تعداد یک‌هزار و ۲۰۲ نفر ساعت از کارکنان ادارات، شرکت‌ها، مدارس دوره‌های آموزش مقدماتی را به لحاظ آموزش فرهنگ ایمنی فراگرفتند.

منبع: مهر

کد خبر 407574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.