برای انتقال فرهنگ ایثار به نسل جوان باید بر راهکارهای فرهنگی تکیه کرد

یک نویسنده حوزه دفاع مقدس گفت: در بحث انتقال فرهنگ ایثار به نسل جوان باید بر راهکارهای فرهنگی تکیه کرد و کسانی که در امور فرهنگی صاحب نظر هستند باید ایده خود را ارائه دهند. ما به عنوان نویسنده در حد قلم خودمان فرهنگ ایثار را منتقل می‌کنیم.

علی هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت موضوعی نیست که به طور مقطعی بتوان از آن بهره برد چراکه زندگی رزمندگان را از همه ابعاد می‌توان بررسی کرد و رفاقت‌ها، تعهدها، جهاد و شهادت‌ها و عبادت‌ها را می‌توان پژوهش کرد و از آن بهره گرفت.

این نویسنده حوزه دفاع مقدس با بیان اینکه از سرگذشت رزمندگان می‌توان الگو گرفت، ادامه داد: در بحث انتقال فرهنگ ایثار به نسل جوان باید بر راهکارهای فرهنگی تکیه کرد و کسانی که در امور فرهنگی صاحب نظر هستند باید ایده خود را ارائه دهند و ما به عنوان نویسنده در حد قلم خودمان فرهنگ ایثار را منتقل می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در مباحث اجتماعی و هنری باید فرهنگ ایثار و شهادت منتقل شود،‌ افزود: تلاش‌های بسیاری در زمینه انتقال فرهنگ ایثار انجام شده است اما هنوز به درجه مطلوب نرسیده‌ایم، هنوز نتوانسته‌ایم حماسه ۲۵ آبان اصفهان را به خوبی منتقل کنیم که جوانان با این موضوع ارتباط برقرار کنند.

این نویسنده که در حال نگارش مجموعه خاطرات شهید شهبازی است، اضافه کرد: در مباحث انتقال فرهنگ کتاب تنها یک بخشی از آن است. آمار کتابخوانی هم بسیار پایین است، اما متخصصان فرهنگی باید وارد این حوزه شوند و از راه‌هایی چون فیلم، تلویزیون و رسانه‌های دیگر فرهنگ ایثار را انتقال دهند.

وی خاطرنشان کرد: جوانان بیشتر به سمت هنرهای دیداری رفته‌اند و باید بیشتر در عرصه سینما وارد شویم تا در انتقال مفاهیم موفق باشیم.

کد خبر 407566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.