احداث پردیس سینمایی امید در شهرهای بدون سینما

جانشین رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: به موجب تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و سازمان امور سینمایی و سمعی بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با استفاده از ظرفیت طرفین، در شهرهای فاقد سالن سینما، پردیس سینمایی امید ساخته می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مسعود نصرتی با بیان اینکه به موجب تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و سازمان امور سینمایی و سمعی بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با استفاده از ظرفیت طرفین، در شهرهای فاقد سالن سینما، پردیس سینمایی امید ساخته می‌شود، اظهار کرد: برای احداث پردیس سینمایی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از اعتبارات ملی در نظر گرفته شده که  ۷۰۰ میلیون تومان از این مقدار توسط سازمان امور سینمایی و ۵۰۰ میلیون تومان توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تامین می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت راه‌اندازی به موقع این پروژه‌ها برای شهروندان، به شهرداری‌ها توصیه می‌کنم که زمینه مشارکت موثر و کارامد بخش خصوصی در مرحله ساخت و بهره‌برداری پردیس‌های سینمایی را به نحو مناسبی فراهم کنند.

جانشین رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با قدردانی از شهرداری شهرهای فاقد سینمایی که در شرایط مالی و اعتباری کنونی با هدف ارتقای فرهنگی شهر و شهروندان، آمادگی خود را برای احداث پردیس سینمایی امید با هدف افزایش سرانه‌های فرهنگی در شهرها اعلام کرده‌اند، گفت: آماده رفع مشکلات حقوقی و قانونی شهرداری‌ها در اجرای این پردیس‌ها در تعامل با وزارت راه و شهرسازی و استانداری‌ها هستیم.

نصرتی بر اعطای امتیازاتی به بخش خصوصی برای مشارکت در این پردیس‌ها و احداث سایر مجتمع‌ها در جوار آن‌ها از سوی شهرداری‌ها و برنامه‌ریزی برای احداث پردیس‌ها در محدوده پروژه‌های بازآفرینی شهری و مسکن مهر با توجه با ضوابط خاص این دو مورد تاکید کرد.

وی با بیان اینکه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به پروژه‌های درآمدزا و اقتصادی شهرداری تسهیلات اعطا می‌کند، از شهرداری‌ها خواست تا شرایط اعطای این تسهیلات را مرور و در صورت لزوم از آن برای تسریع در ساخت پردیس‌هاس سینمایی امید استفاده کنند.

کد خبر 407035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.