اصفهان یکی از بازیگران تئاتر خود را از دست داد+ عکس

رضا کریمی با نام هنری آشیل یکی از بازیگران تئاتر اصفهان عصر دیروز درگذشت.

جواد ایزد دوست درگفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: رضا کریمی که به آشیل معروف بود در گروه‌های هنری شاهین شهر  فعالیت داشت و فعالیت هایی نیز با بچه های اصفهان نیز انجام می داد؛ عمده فعالیت های این هنرمند در آثار دفاع مقدس و نمایش های مذهبی و دینی بود، او انسان شریف و اخلاق مداری بود و همه هنرمندانی که با ایشان کار می‌کردند در مورد حسن صداقت و افکارحرفه ایش صحبت می‌کردند.

این کارگردان تئاتر افزود: چهره محبوب و دوست داشتنی میان هنرمندان اصفهانی داشت و این اتفاق خیلی سریع و غیر منتظرانه افتاد و مدت کوتاهی متوجه بیماری سرطان خون شد و چند روزی در بیمارستان امید اصفهان بستری و بخاطر شرایط جسمی و آمادگی دفاعی بدنی پایین نتوانست با آن مقابله کند و نهایتا دیروز بعدازظهر به رحمت خدا رفت.

وی با بیان اینکه جامعه هنری بخصوص جامعه تئاتر محجوب است و هنرمندانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند حمایت و هدایت سیستم های دولتی و متولیان فرهنگ و هنر را نیاز دارد، گفت: متاسفانه حمایتی از هنرمندان نمی‌شود و وقتی یک هنرمند درگیر این بیماری می‌شود بخاطر عدم هماهنگی که میان دستگاه‌ها است خیلی زود از بین می‌رود.

ایزد دوست ادامه داد: اگر هنرمندان هوای یکدیگر را نداشته باشند و خبر از هم نگیرند از دیگران انتظار نباید داشته باشند رضاکریمی چهره محبوب و دوست داشتنی بود و مدتی که از او خبری نبود دوستان و هنرمندان هم اطلاع و خبر دقیقی از ایشان نداشتند و زمانی که متوجه شدند دیگر کاری از کسی برنمی آمد.

به گزارش ایمنا، مراسم تشییع این هنرمند امروز ساعت ده صبح مقابل خانه هنرمندان اصفهان برگزار شد و پیکر او به نهاوند، زادگاهش می‌رود تا در آنجا پس از سال ها فعالیت هنری آرام بگیرد.

کد خبر 406769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
    0 0
    بدرود دوست قدیمی و صادقم
  • کیان IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
    0 0
    خدارحمتش کنه در نهاوند روستای کفراج خاکسپاری شد