۱۴۰ دستگاه از ماشین‌آلات شهرداری در شرایط برفی خدمات‌رسانی می‌کند

سرپرست شهرداری زنجان گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها حدود ۱۴۰ دستگاه از ماشین‌آلات سبک و سنگین برای بکارگیری در شرایط جوی برفی شهر زنجان پیش‌بینی شده که تعدادی از آنها خودروی ملکی شهرداری و مابقی نیز مربوط به بخش خصوصی است.

به گزارش ایمنا، غلامحسین احمدی اظهار کرد: طبق تمهیدات انجام گرفته و با برگزاری جلسه مدیریت عملیاتی زمستانی در محل شهرداری زنجان، وظایف و تکالیف حوزه‌ها با هدف آمادگی بیشتر برای مواجهه با شرایط جوی اعلام شده است.

وی افزود: در یک نوبت اجرای عملیات برف‌روبی در مدت ۴۸ ساعت از ۷۰۰ نفر نیروی فضای سبز و پارکبانان استفاده شد که این اقدام در راستای خدمات بهینه به شهروندان زنجانی بوده است.

سرپرست شهرداری زنجان گفت: عوامل شهرداری بصورت مستمر و با استفاده از ۸۰ دستگاه خاور نسبت به نمک پاشی مناطق مختلف شهر زنجان اقدام کردند و در واقع می توان گفت که راه مسدودی وجود ندارد.

احمدی ادامه داد: کیسه‌ها و مخازن نمک در محل‌های تعیین شده معابر شهری و حتی شهرک های اقماری قرار داده شده که در صورت استفاده شهروندان، بلافاصله برای شارژ مجدد آنها اقدام می‌شود.

وی ادامه داد: به شهروندان مناطق مختلف شهر به ویژه ساکنان محدوده مرکزی توصیه می‌شود هنگام بارش برف و یخبندان با کیسه‌های شن و نمک تعبیه شده در محل‌های مختلف شهر نسبت به بازگشایی معابر خود تا رسیدن عوامل شهرداری اقدام کنند.

سرپرست شهرداری زنجان افزود: شهروندان می‌توانند کیسه‌های نمک را در وسلیه نقلیه خود قرار دهند تا در مواقع ضروری از آن استفاده کنند.

وی یادآوری کرد: این نوع شرایط جوی اقتضا می‌کند که شهروندان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و برای تردد از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 406758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.