الهیاری: به دنبال ارزان سازی سفر به اصفهان در نوروز ۹۹ هستیم

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: به دنبال ارزان سازی سفر گردشگران به اصفهان به ویژه گردشگران داخلی به اصفهان در نوروز ۱۳۹۹ هستیم.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، فریدون الله یاری امروز ۳۰ دی ماه در نشست شورای سیاستگذاری گردشگری و صنایع دستی استان، اظهار کرد: باز شدن مجدد زاینده رود و جاری شدن آب در بستر رودخانه و حیات زمستانه این رود تمدن ساز، نوید بخش توسعه دوباره گردشگری و حفاظت از محیط زیست ارزشمند اصفهان است.

او افزود: با توجه به لغو برخی تورهای خارجی  به دلیل رویدادهای اخیر در منطقه که ریشه در دشمنی دولت آمریکا با ملت ایران دارد، در تلاش هستیم تا از یکسو با اعتماد سازی مناسب، گردشگران خارجی را به ویژه گردشگران آسیایی را تشویق به سفر به ایران و بخصوص اصفهان نماییم و از سوی دیگر به دنبال توسعه سفرهای داخلی و ایجاد تمهیدات لازم در این زمینه به ویژه در نوروز ۱۳۹۹ هستیم.

 الله یاری تاکید کرد: دعوت از رسانه های بین المللی و آزاد جهت سفر به ایران و اصفهان، ارایه تخفیفات ویژه به گردشگران به ویژه گردشگران خارجی در حوزه های اقامت و سایر خدمات، تبلیغات بین المللی در راستای اعتماد سازی و اطمینان بخشی در خصوص وجود امنیت در کشور و تسهیل در صدور روادید و مقررات کنسولی و بهینه سازی ارایه خدمات به گردشگران در مبادی ورودی استان بخصوص فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان، از جمله برنامه های شورای سیاستگذاری توسعه گردشگری و صنایع دستی استان در راستای تشویق گردشگران جهت سفر به اصفهان است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: پرداختن به گردشگری داخلی و حمایت از توسعه گردشگری داخلی، گامی دیگر در راستای توسعه صنعت گردشگری در استان اصفهان است، به گونه ایی که از دی ماه امسال تلاش کرده ایم تا ستاد های سفر شهرستان های استان فعالیت خود را در راستای برنامه ریزی به منظور برگزاری نوروزی پرشور در سال آینده آغاز کنند.

وی افزود: در راستای توسعه گردشگری داخلی، در حال برنامه ریزی جهت ارزان سازی سفرهای داخلی به اصفهان هستیم به نحوی که هم اینک از یک سو در حال برنامه ریزی جهت ارایه تخفیفات ویژه به گردشگران نوروزی در حوزه های مختلف خدمات رسانی هستیم و از سوی دیگر به دنبال ارتقا کیفیت خدمات رسانی به گردشگران در تمامی شهرستان های استان از قبیل احداث بازارچه های موقت صنایع دستی، اجرای برنامه های فرهنگی نوروزگاه، بررسی کیفیت ارایه خدمات عمومی در شهرهای استان و بررسی کیفیت ارایه خدمات در واحدهای اقامتی، پذیرایی و گردشگری هستیم.

هدفمان اعتمادسازی برای جذب گردشگران خارجی است

همچنین سید علی صالح درخشان معاون سرمایه گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان در این نشست گفت: با توجه به رخدادهای چند هفته اخیر که در راستای سیاستهای فشار آمریکا علیه ایران اتفاق افتاد و به تبع آن شاهد کاهش تورهای ورودی به ایران و اصفهان هستیم، تلاش می کنیم تا با اعتماد سازی مناسب و با نشان دادن چهره واقعی و مقتدر ایران، گردشگران خارجی را تشویق به سفر به دیار نصف جهان نماییم.

او افزود: با توجه به تجارب مناسبی که از بحران‌های سال‌های گذشته در اختیار داریم، معتقدم مسئولان و کارشناسان ارشد در حوزه گردشگری به ویژه در اصفهان از توان لازم در راستای عبور از مشکلات اخیر برخوردار هستند.

درخشان تصریح کرد: در دنیای کنونی همگی ما در عصر انفجار فناوری ارتباطات بسر می بریم، لذا در حوزه بازاریابی بین المللی با توجه به ابزارهای در دسترس  تلاش داریم تا از امکانات رسانه ایی  استفاده  و اخباری شفاف و واقعی را از امکانات و زیر ساختهای گردشگری خود در اصفهان در کنار امنیتی که در ایران داریم به جهانیان و به ویژه به آژانسهای بین المللی خدمات سفر  ارایه کرده و از این طریق گردشگران را تشویق به سفر به ایران و اصفهان زیبا نماییم.

معاون سرمایه گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: هم اکنون اعضا این کمیته در حال طراحی بسته های پیشنهادی در حوزه اطلاع رسانی و رسانه در راستای معرفی بهینه ایران و اصفهان امن به فعالان گردشگری در کشورهای هدف گردشگری به ویژه جوامع جدید هدف گردشگری اصفهان  هستند.

کد خبر 406680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.