خلاقیت در خوشنویسی زیبا نوشتن است

یک هنرمند خوشنویس گفت: خلاقیت در رشته خوشنویسی را پیش از این انجام داده‌اند، خلاقیت در این هنر در همین حد است که زیبا بنویسند و قواعد را در نظر بگیرند.

محمود احمدیان که خوشنویسی را از سال ۶۲ در کنار اساتید برجسته خوشنویسی آغاز کرده است، در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: خوشنویسی هنری است هر ایرانی و فارسی زبان به آن احتیاج دارد، ولی در نمایشگاه اخیری که برگزار کردم متاسفانه استقبالی از مردم ندیدم.

این هنرمند ادامه داد: هنر خوشنویسی را فقط به قلم درشت نمی‌بینم و با خودکار نوشته بودم و در نمایشگاه به نمایش گذاشتم و هدف از به نمایش گذاشتن آن این بود که مخاطبان قلم ریز را بشناسند، اما متاسفانه حمایت و استقبالی از نمایشگاه نشد.

وی با بیان اینکه نوشتن خط چلیپا با خودکار خلاقیتی بود که در نمایشگاه انجام دادم، گفت: در آموزشگاه‌ها این روش را آموزش می‌دهند اما در نمایشگاه‌ها تا به حال به نمایش نگذاشته بودند و دوست داشتم که پدر و مادرها این نوع از خط را ببینند و برای آموزش فرزندانشان قدمی بگذارند، چراکه فارسی برای بچه‌ها به صورت نستعلیق نوشته می‌شود اما متاسفانه در خواندن این خط دچار ضعف هستند.

احمدیان با اشاره به خلاقیت در این رشته هنری برای جذب کودکان و نوجوانان گفت: خلاقیت در رشته خوشنویسی را پیش از این انجام داده‌اند، خلاقیت در این هنر در همین حد است که زیبا بنویسند و قواعد را در نظر بگیرند، علاوه بر آن سبکی که انتخاب می‌کنند هم تاثیرگذار است اگر نه خلاقیت زیادی در این هنر وجود ندارد.

این هنرمند ادامه داد: در نقاشی خط خلاقیت زیاد است چون این هنر با رنگ ادغام شده و با رنگ‌ها و وسایل مختلف انجام می‌شود اما در خوشنویسی که با مرکب و قلم است تنها کاغذ را می‌توان عوض و سبک‌ها را تغییر داد تا زیباتر شود.

کد خبر 406233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.