تامین حق‌آبه محیط زیست مهم‌ترین مطالبه شورای شهر است

رئیس کمیسیون محیط زیست و اجتماعی شورای شهر اصفهان گفت: مطالبه اصلی شورای شهر اصفهان تامین حق آبه زیست محیطی زاینده رود است و امیدواریم هر چه زودتر شاهد احیای حوضه آبریز زاینده رود از سرچشمه تا تالاب باشیم.

کوروش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به افزایش اندک حجم خروجی آب از سد زاینده رود اظهار کرد: امیدواریم این میزان آب رهاسازی شده به گونه‌ای مدیریت شود که حق آبه‌های حوضه آبریز زاینده رود را در نظر بگیرند.

وی ادامه داد: مطالبه ما رسیدن آب رهاسازی شده به تالاب گاوخونی و تنفس دوباره آن است.

رئیس کمیسیون محیط زیست و اجتماعی شورای شهر اصفهان با بیان اینکه ضروری است صنعت نیز مازاد بر آنچه باید، برداشت نکند، گفت: باید حق آبه‌های زیست محیطی پس از شرب در اولویت باشد.

وی با تاکید بر اینکه اگر زیست محیط اصفهان دچار مرگ شود زندگی در آن غیر ممکن خواهد بود، افزود: حیات صنعتی در صورت نبود محیط زیست مناسب، فایده ای ندارد، نمی‌خواهم بگویم صنعت مهم نیست بلکه باید بدانیم صنعت در کنار محیط زیست اعتبار یافته و بازخوردها و خروجی‌ ارزشمندی خواهد داشت.

محمدی تصریح کرد: مطالبه اصلی شورای شهر اصفهان تامین حق آبه زیست محیطی زاینده رود است و امیدواریم هر چه زودتر شاهد احیای حوضه آبریز زاینده رود از سرچشمه تا تالاب باشیم.

وی با تاکید بر اینکه ما صرفا روی یک بُعد زاینده رود صحبت نمی کنیم، ادامه داد: حق آبه زاینده رود باید در اولویت در کنار سایر حق آبه‌ها دیده شود و مدیریت لازم در هدر دادن منابع آبی زاینده رود در سراسر مسیر مورد توجه باشد.

کد خبر 406060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.