غذاها را در ظروف آلومینیومی ذخیره نکنید!

بررسی‌های اخیر محققان نشان می‌دهد همه افراد روزانه از طریق غذا مقادیر قابل توجهی آلومینیوم وارد بدن خود می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فلز آلومینیوم در بسیاری محصولات مانند مواد غذایی، لوازم آرایشی، وسایل پخت و پز و فویل‌های آلومینیومی وجود دارد؛ گاهی اوقات میوه‌ها و سبزیجات تازه نیز حاوی ترکیبات آلومینیومی است، زیرا فعالیت‌های انسانی مانند استخراج از معدن باعث شده است که خاک به آلومینیوم آلوده شود. بنابراین تقریبا همه افراد به طور روزانه، مقداری ترکیبات آلومینیوم را وارد بدن خود می‌کنند یا در معرض آن قرار می‌گیرند.

گروهی از محققان آلمانی به منظور بررسی مقدار آلومینیوم موجود در مواد غذایی، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها دریافتند مقدار زیادی آلومینیوم از طریق مصرف لوازم آرایشی، بسته‌بندی غذاها و ابزار آشپزی وارد بدن افراد می‌شود. به گفته آن‌ها مصرف بیش از حد از غذاهای حاوی آلومینوم یا استفاده زیاد از محصولات آرایشی دارای آلومینیوم، باعث افزایش تجمع این فلز در بدن شده و زمینه بروز  بیماری‌هایی همچون آلزایمر و سرطان سینه را فراهم می‌کند.

محققان به مصرف‌کنندگان توصیه می‌کنند محصولات آرایشی نظیر دئودورانت و خمیردندان را که حاوی ترکیبات آلومینیوم است، قبل از مصرف بررسی کنند و تا جایی که ممکن است استفاده از آن‌ها را به حداقل برسانند. همچنین به این دلیل که تشخیص آلومینیوم موجود در مواد غذایی کار بسیار دشواری است، افراد باید از رژیم غذایی متنوع پیروی کنند و غذاها را نیز در ظروف یا فویل آلومینیومی ذخیره نکنند.

محققان به تولیدکنندگان مواد غذایی توصیه می‌کنند از مواد خامی استفاده کنند که حاوی آلومینیوم نباشد و هنگام آماده کردن و بسته بندی محصولات غذایی نیز مواد مناسب به کار ببرند.

نتایج این مطالعه در مجله Archives of Toxicology منتشر شده است.

کد خبر 405976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.