رونمایی از چهار طرح‌ سازمان حمل و نقل بار شهرداری اصفهان

مدیر عامل سازمان حمل و نقل بار و کالای درون شهری شهرداری اصفهان گفت: لزوم ساماندهی، مطالعه، بررسی، تحلیل و تغییر نگرش در مدیریت حمل و نقل کالا و بار امری حیاتی و مهم است و در این راستا انجام طرح‌های مطالعاتی و سیاست‌گذاری صحیح در این زمینه با بکارگیری فناوری‌های هوشمند اهمیت زیادی دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید طهماسبی امروز(سه شنبه) در مراسم رونمایی از طرح‌ها و پروژه‌های سازمان حمل و نقل بار شهرداری اصفهان اظهار کرد: امروز از چهار طرح این سازمان از جمله مطالعات جامع حمل و نقل بار درون شهری اصفهان، توزین هوشمند ناوگان بار با سیستم‌های توزین ناوگان در حال حرکت(WIM) و توزین ناوگان بار با سیستم‌های توزین قابل حمل ( چمدانی) همچنین دو سامانه نوبت دهی مراکز معاینه فنی و صدور سند حمل بار درون شهری به صورت هوشمند، رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به طرح مطالعات جامع حمل و نقل بار درون شهری اصفهان، افزود: داشتن نگرشی جامع بر برنامه ریزی سیستم حمل و نقل بار در شهر اصفهان، قبل از هرچیز نیازمند مطالعه دقیق و عمیق وضعیت موجود جابجایی کالا در شبکه معابر شهر اصفهان، تشکیل پایگاه جامع داده‌های اطلاعاتی مربوط به حمل و نقل بار و تبیین مسائل و مشکلات موجود در این زمینه است.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل بار و کالای درون شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: پس از آن می‌توان به ارائه برنامه‌ای مدون در زمینه سیاست‌ها و چشم انداز جابجایی کالا و بار در شهر پرداخت.

طهماسبی تاکید کرد: هدف اصلی از انجام این مطالعه، ارائه یک طرح کلی مطلوب از وضعیت آتی و برنامه ریزی برای حمل و نقل بار در شهر است که براساس اطلاعات گردآوری شده از تقاضای باری وضع موجود و برآوردهای آتی آن در افق بلند مدت حاصل شده است.

وی با بیان اینکه یکی از موارد آسیب زا به شبکه معابر و ایمنی آن، بارگیری ناوگان، اضافه بر ظرفیت اصلی و استاندارد آنها است، تصریح کرد: اضافه تناژ موجب تخریب سطح روسازی شبکه معابر و در نتیجه ایجاد تاثیر منفی تردد وسایل نقلیه می‌شود.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل بار و کالای درون شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: اضافه بار یکی از علل تصادفات نیز هست که می‌تواند زمینه ساز بروز نقص فنی به صورت لحظه‌ای و مستمر در وسیله نقلیه شود، به علاوه اضافه تناژ بر نحوه کنترل وسیله نقلیه در شبکه معابر نیز اثرگذار است.

طهماسبی عنوان کرد: برای کنترل وسایل نقلیه سنگین از روش‌های مختلف نظارتی استفاده می‌شود که از جمله آنها در قالب طرح‌های هوشمند، می‌توان به سیستم توزین ناوگان در حال حرکت (WIM) اشاره کرد.

وی افزود: از ضرورت‌های این سیستم، می‌توان به کاهش آلودگی هوا و ارتقاء کیفیت محیط زیست با کاهش مصرف سوخت، کاهش خسارت مالی سالانه به روسازی شبکه معابر، پل‌ها و زیرساخت‌های شهری، همچنین جلوگیری از تصادفات ناشی از حمل بار اضافه، افزایش پایداری و فرمان پذیری خودروها و بهبود سیستم ترمزگیری و در نتیجه کاهش شدت تصادفات اشاره کرد.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل بار و کالای درون شهری شهرداری اصفهان با اشاره به سامانه نوبت دهی مراکز معاینه فنی گفت: علاوه بر مشکلات زیست محیطی ناشی از منابع متحرک آلاینده، یکی از عمده ترین مشکلات که با ظهور اتومبیل پدیدار شد، مسئله ایمنی است که در هنگام حرکت و یا بروز تصادفات اهمیت زیادی دارد.

طهماسبی افزود: این تصادفات مدیران ترافیکی کشورهای مختلف را به طراحی روش‌هایی برای  پیشرفت در صنعت خودروسازی، ایمنی خودروها بصورت دوره‌ای و در هنگام فعالیت وادار نموده است.

وی خاطرنشان کرد: با پیشرفت در صنعت خودروسازی معاینه فنی به عنوان مجموعه‌ای از قوانین، آزمون‌ها و روش‌های اجرایی با استفاده از تجهیزات خاص برای هر آزمون معرفی و گسترش یافته است.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل بار و کالای درون شهری شهرداری اصفهان عنوان کرد: در راستای کاهش زمان انجام پروسه معاینه خودروها و مدیریت زمان، همچنین افزایش بهره وری مراکز معاینه فنی، طراحی سامانه نوبت دهی مراکز معاینه فنی در دستور کار قرار گرفته است.

طهماسبی گفت: صدور سند حمل و نقل بار درون شهری نیز از جمله طرح‌های این سازمان است که با هدف ساماندهی، کنترل، شناسنامه دار کردن و هویت بخشی به بارهای درون شهری با هدف جلوگیری از قاچاق سوخت و کالا و مدیریت سوخت برای اولین بار در کشور و در اصفهان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: از مهم‌ترین بخش‌های اجرایی این طرح می‌توان به میدان میوه و تره بار و پروژه‌های خاک برداری شهری اشاره کرد.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل بار و کالای درون شهری شهرداری اصفهان تاکید کرد: این سازمان نسبت به تهیه نرم افزار و سامانه هوشمند باریار ۷۲۴ اقدام نموده تا در بستر آن امکان صدور بارنامه هوشمند فراهم شود، از جمله مزیت‌های این نرم افزار می‌توان به  سادگی استفاده، دریافت بارنامه به صورت الکترونیکی و بیمه شدن بار در صورت در خوات صاحب بار، مشخص بودن تعرفه حمل بر اساس مصوبات شورای اسلامی شهر و.... اشاره کرد.

کد خبر 405811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.