تامین منابع شهرداری‌ها مانع از رعایت حقوق عمومی می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: در تقدم بین حقوق عامه با حقوق خصوصی، حقوق عمومی تقدم دارد اما شوراهای شهرها به لحاظ اینکه منابع شهرداری‌ها را تامین می‌کنند نمی‌توانند حقوق عامه را به خوبی رعایت کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کامران گردان امروز (سه‌شنبه) در نهمین نشست هم‌اندیشی احیای حقوق عامه در مدیریت شهری همدان با بیان اینکه مشکلات پیش روی مدیریت شهری باید در اینگونه جلسات احصا شود، اظهار کرد: به روز نبودن قوانین شهرداری‌ها و طرح های جامع و تفضیلی شهرها و کمتر شدن نیروهای تخصصی در شهرداری‌ها از مشکلات مدیریت شهری است.

وی افزود: برای رفع بخشی از این مشکلات هم اندیشی با گروه های ذینفع اجتماعی، جدی گرفتن سمن ها و سازمانهای مردم نهاد و تعامل دانشگاه ها با اجرا بسیار ضروری است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان تصریح کرد: در تقدم بین حقوق عامه با حقوق خصوصی، حقوق عمومی تقدم دارد اما شوراهای شهرها به لحاظ اینکه منابع شهرداری‌ها را تامین می‌کنند نمی‌توانند حقوق عامه را به خوبی رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: این امر حتی در قوه قضاییه که حفظ حقوق عامه را بر عهده دارد جدی گرفته نشده و عدم تناسب مجازات نسبت به حقوق عامه تاثیرگذار است.

گردان اضافه کرد: کمیسیون ماده ۱۰۰ باید تضمینی برای جلوگیری از ساخت و سازها بوده و نباید منبعی برای درآمد شهرداریها شود بنابراین لازم است قوانین ماده ۱۰۰ واقعی و به‌روز رعایت شود.

کد خبر 405767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.