ساماندهی گذر بابارکن‌الدین تا پایان سال

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گفت: پروژه ساماندهی گذر تاریخی بابارکن الدین در مجموعه تاریخی تخت فولاد با تخصیص ۱۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال اعتبار در حال اجرا است.

محمد فیض در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اینکه اصفهان یک شهر موزه بزرگ بشمار می‌رود، وظیفه سازمان نوسازی و بهسازی ساماندهی بافت‌ها و بازآفرینی شهری در بافت‌های ناکارآمد تاریخی است.

وی با بیان اینکه صیانت از پیشینه‌های تاریخی و فرهنگی بسیار حائز اهمیت است، افزود: این اقدامات علاوه بر حفظ پایداری و هویت بافت‌ها، باعث حضور حداکثری مردم و تداوم بخشی کالبدی برای توسعه صنعت گردشگری می‌شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه ساماندهی گذر بابارکن‌الدین، گفت: مساحت این پروژه حدودسه هزار و ۵۰۰ متر مربع است که در سه فاز با اعتبار ۱۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر فاز نخست پروژه ساماندهی گذر بابارکن‌الدین تکمیل، فاز دوم در حال اجرا و فاز سوم آن نیز تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.

فیض با بیان اینکه آسفالت گذر بابارکن‌الدین جمع و سنگفرش می‌شود، اظهار کرد: عملیات اجرایی این پروژه شامل زیرسازی، کف‌سازی و پیاده‌روسازی است که بی‌شک با توجه به سنخیت داشتن مراحل اجرای پروژه با بافت تاریخی محل، باعث حضور بیشتر مردم و پر رنگ‌تر شدن تردد در مجموعه تخت فولاد خواهد شد.

وی تاکید کرد: اجرای این پروژه‌ها محرک توسعه و باعث افزایش جذب گردشگر می‌شود و گامی برای تداوم بخشی به توسعه صنعت گردشگری در محیط های تاریخی بشمار می‌رود.

کد خبر 405666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.