۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸
تقویت استخوان ها با میخک!

میخک دارای فواید بی‌شماری مانند تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش درد دندان، از بین بردن استرس و بهبود کیفیت استخوان‌ها است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، میخک گیاهی بسیار کوچک است که خواص درمانی زیادی دارد و به عنوان یک ادویه خوش بو در تهیه غذاها به کار می‌رود. این گیاه معمولاً به اندازه هشت تا ۱۲ متر ارتفاع دارد و گیاهی همیشه سبز است که در مناطق استوایی و نیمه گرمسیری رشد می‌کند. قسمت‌های مختلف این گیاه مانند ساقه، غنچه خشک‌شده و برگ‌های آن برای تولید دارو مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این، روغن میخک هم دارای خواص بی‌شماری است. در ادامه به بررسی بعضی از خواص دارویی این گیاه می‌پردازیم:

تقویت سیستم ایمنی بدن

میخک حاوی ویتامین C نسبتاً زیادی است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود؛ مصرف میخک به تولید سلول‌های سفید خون نیز کمک می‌کند. علاوه بر این، آنتی اکسیدان موجود در این گیاه با رادیکال‌های آزاد تولید شده در بدن مقابله کرده و مانع بروز بیماری‌های مزمن در بدن مانند دیابت، سرطان ریه، سرطان روده، سرطان سینه، سرطان دهانه رحم و سرطان دهان می‌شود.

کاهش درد دندان

مصرف میخک نقش مؤثری در کاهش درد دندان و عفونت‌های دهانی دارد. آغشته کردن محل پوسیدگی دندان به روغن میخک در تسکین درد آن بسیار مؤثر است؛ میخک یک بی‌حس‌کننده موضعی است و بوی بدن دهان را نیز از بین می‌برد. این گیاه علاوه بر جلوگیری از پوسیدگی دندان، برای سفید کردن دندان‌ها نیز استفاده می‌شود. برای این کار کافی است میخک را پودر کرده و از آن به طور منظم به عنوان خمیر دندان استفاده کنید.

از بین بردن استرس

استفاده موضعی یا مصرف روغن رقیق شده میخک، می‌تواند به کاهش فشار ذهنی و خستگی افراد کمک کند. علاوه بر این، نوشیدن جوشانده برگ ریحان، برگ نعنا و میخک به همراه کمی عسل می‌تواند استرس‌ها و تنش‌های افراد را تسکین دهد؛ بو کردن گل میخک نیز به تنهایی آرام‌بخش است.

بهبود کیفیت استخوان‌ها

میخک حاوی ترکیباتی مانند فلاون‌ها، فلانوئیدها و ایزوفلاون‌ها است که بدن را قادر به ساخت استخوان‌های قوی کرده و تراکم استخوانی را افزایش می‌دهد. بنابراین مصرف این گیاه برای بیماران مبتلا به پوکی استخوان بسیار مفید است. علاوه بر این، بدن در سنین بالا، توانایی جذب کلسیم را از دست می‌دهد و مصرف میخک در این دوره زمانی باعث تقویت استخوان‌ها می‌شود.

کد خبر 405492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.