«مژگان خالقی» از جشنواره تئاتر فجر انصراف داد

نویسنده و بازیگر نمایش «بیوه سیاه بیوه سفید» از حضور در جشنواره تئاتر فجر انصراف داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از اتفاقات اخیر و سقوط هواپیما هواپیمایی اوکراین بسیاری از هنرمندان فعالیت‌های هنری خود را برای هم‌دردی و تسلی خاطر بازماندگان و ایرانیان لغو کردند. دامنه این انصراف‌ها به جشنواره‌های تئاتر، تجسمی و فیلم جشنواره فجر نیز رسیده است.

در بخش جشنواره هنرهای تجسمی فجر هیئت داوران و دبیر جشنواره به صورت دست‌جمعی از برگزاری این رویداد انصراف دادند. روز گذشته نیز مسعود کیمیایی اعلام کرد که جدیدترین ساخته خود یعنی "خون شد" را نمی‌خواهد در جشنواره فیلم فجر نمایش دهد.

حالا این کناره‌گیری سریالی به جشنواره تئاتر فجر هم رسید و مژگان خالقی نویسنده و بازیگر نمایش "بیوه سیاه بیوه سفید" با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود خبر از حضور نیافتن و انصراف از جشنواره تئاتر فجر داد.

خالقی نوشت:

اینجانب مژگان خالقی، نویسنده و بازیگر نمایش «بیوه سیاه بیوه سفید» انصراف خود را از حضور در سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر اعلام کرده و در این جشنِ سالگرد، شرکت نمی کنم. این نمایشنامه را روزی در اعتراض به ظلمی که به مردم افغانستان می شد نوشتم و اکنون این ظلم متکثر را در میان مردم ایران، به چشم می بینم و به جان احساس می کنم. پای رفتن بر صحنه را ندارم و انتخابم حضور در صحنه بزرگ‌تری به نام وطن است به امید آرامش، آسایش و هر آنچه که شایسته ی مردم ایران است

کد خبر 405466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.