پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه فیبر نوری شهر زنجان

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری زنجان گفت: پروژه ایجاد شبکه فیبر نوری این شهر با همکاری شرکت ایرانسل در دست اجرا بوده که در زمان حاضر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با تحقق آن خدمات نوینی ارائه خواهد شد.

به گزارش ایمنا، منیژه ناظری اظهار کرد: این پروژه به طول ۵۲ کیلومتر بوده و هدف از ایجاد آن، بستر سازی ارتباط نوین  شهر زنجان است.

وی اتصال شبکه‌های اداری با سرعت بالا، هوشمند سازی تقاطع و پایش تصویری دوربین های ترافیک را از دیگر اهداف اجرای این پروژه برشمرد و ادامه داد: ایجاد شبکه فیبر نوری از پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری زنجان محسوب می‌شود که تحقق این مهم در آینده بستر ارایه بسیاری از خدمات نوین به شهروندان خواهد بود.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری زنجان اضافه کرد: با توجه به پیشرفت‌های حاصل شده در این پروژه انتظار می‌رود که تا اردیبهشت ماه سال آینده به بهره‌برداری برسد که در این راستا همکاری شهروندان زنجانی در اجرای حفاری‌ها نقش بسزایی دارد.

ناظری افزود: اغلب شبکه‌های کامپیوتری و یا مخابرات از راه دور در مقیاس وسیعی از فیبر نوری استفاده می‌کند و در این ارتباط  یکی از زیرساخت‌های مهم توسعه خدمات الکترونیک و رسیدن به اهداف شهر هوشمند توسعه شبکه فیبر نوری بوده و با توجه به مزایای فراوان، امروزه از این نوع کابل ها در موارد متفاوتی استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای تحقق شهرهوشمند باید امکانات زیر ساختی را توسعه داد و در این راستا  مدیریت شهری در تلاش است در این زمینه خدماتی که به مردم ارایه می‌دهد به صورت الکترونیک باشد.

منبع: ایرنا

کد خبر 405432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.