تبدیل رایگان خودروها به گازسوز تا دو هفته دیگر آغاز می‌شود

معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: حداکثر تا دو هفته آینده، آماده پاسخ به تمام تقاضاها برای تبدیل سوخت هستیم.

به گزارش ایمنا، حمید قاسمی با اشاره به لیست کارخانه‌های مورد تایید برای تبدیل خودرو بنزینی به گازسوز، اظهار کرد: با هفت شرکت در حال مذاکره و بررسی هستیم و قراردادهای آن نیز آماده است و قرار شده تا ۲۵۰ مرکز مشخص شده، طی هماهنگی تجهیزات لازم را از این هفت شرکت تامین کنند.

به گفته وی نام و آدرس این ۲۵۰ مرکز در شرکت پخش اعلام شده اما ممکن است که تعداد آن‌ها نیز افزایش یابد. اکنون نمی‌توان درباره عدد دقیق این جایگاه‌ها اظهارنظر کرد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید به اینکه اکنون استقبال از مصرف سی ان جی افزایش یافته است و روزانه ۲۴.۳ میلیون مترمکعب مصرف می‌شود، اظهار کرد: میزان ثبت‌نام‌ها ۵۰ درصد نسبت به هفته گذشته افزایش یافته اما آن چیزی که موردنظر ماست، هنوز اتفاق نیفتاده اما در کل رشد استقبال خوب بوده است.

قاسمی در پاسخ به این سوال که کارهای نهایی تایید مراکز چه زمانی انجام می‌شود، گفت: درنهایت تا دو هفته دیگر، این مراکز مورد تایید قرار می‌گیرند و اقدامات لازم در این راستا انجام می‌شود و مردم می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند.

وی با بیان این‌که در حال حاضر نیز مردم می‌توانند با هزینه خودشان به این مراکز مراجعه کنند، اظهار کرد: مشکلی در این بخش وجود ندارد اما باتوجه به این‌که تجهیز صورت گرفته است، احتمالا دو هفته دیگر قرارداد منعقد می‌شود و ما می‌توانیم به‌صورت رایگان مخازن را برای مراکز مشخص شده، ارسال کنیم تا فرایند کار پیش برود.

معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره ظرفیت انجام این کار گفت: این مسئله به میزان ظرفیت کارگاه‌ها بستگی دارد اما می‌توان گفت که تقریبا در هر شرکت کارخانه مخزن حدودا ۱۵ هزار تبدیل در هر ماه صورت می‌گیرد؛ به عبارت دیگر در هر کدام از هفت کارخانه، امکان تبدیل ۱۵ هزار مخزن وجود دارد و قصد داریم تا این ظرفیت را تا عید به ۳۰ هزار افزایش دهیم.

قاسمی تصریح کرد: این امکان وجود دارد که به تمام تقاضاها پاسخ دهیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 405229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.