۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸
خبری خوش برای اندوانی‌ها

با مطالبه‌گری مردم و پیگیری‌های مستمر خبرگزاری ایمنا سرانجام عملیات تعریض و ایمن‌سازی خیابان آیت الله خاتون‌آبادی آغاز شد و بارقه‌ای از امید در دل مردم محله اندوان ایجاد شد.

مسعود قاسمی، مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از آغاز عملیات تعریض و ایمن‌سازی خیابان آیت الله خاتون‌آبادی خبر داد و اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌هاداین پروژه تا یک ماه آینده آماده بهره‌برداری خواهد بود.

وی گفت: امروزهدترافیک روزافزون در شهرها و جاده‌ها به یک معضل و مشکل بزرگ برای سلامت عمومی و توسعه تبدیل شده است و مواردی مانند افزایش فرآیندهای اقتصادی مبتنی بر راه‌های ارتباطی و جابجایی کالا و مسافر  و این که رشد سریع و ناگهانی جمعیت شهری در کشور به ویژه در کلانشهرها باعث افزایش فعالیت‌های درون شهری شده است به آن دامن می‌زند.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه امروزه یکی از مهمترین چالش‌های پیش روی کلانشهرهای ایران مسئله کمبود زیرساخت‌های حمل و نقل درون شهری است، افزود: در حال حاضر وجود زمینه‌هایی مانند مطالعات جامع و برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری‌ها و تسهیلات مناسب و لزوم ایجاد شبکه‌های ارتباطی صحیح در زمینه حمل و نقل درون شهری و استفاده صحیح از اراضی شهری در جهت بهبود شبکه حمل و نقل شهرها، مدیران شهری را برآن داشته تا در راستای توسعه معابر درون شهری و بهبود وضعیت ترافیک تلاش دوچندان کرده و وضع آن‌ها را بهبود بخشند.

وی تصریح کرد: امروزه صنعت راه‌سازی یکی از مهمترین شاخه‌های مهندسی است که به سرعت در حال رشد است و گسترش سریع شبکه راه‌ها، افزایش ترافیک و بار محوری ناشی از آن همچنین افزایش تقاضا برای بهبود کیفیت خدمات، سبب تلاش بیشتر مدیران شهری به منظور بالا بردن کیفیت راه‌ها و نگهداری آنها شده است.

قاسمی ادامه داد: به همین جهت توسعه زیرساخت‌ها، یکی از الزامات مهم رشد اقتصادی و افزایش رفاه عمومی بشمار می‌رود که در این میان، زیرساخت‌های حمل و نقل، به ویژه شبکه حمل و نقل جاده‌ای از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چراکه علاوه بر بهبود شاخص‌های اقتصادی و اجتماعی، نقش مؤثری در رونق دیگر بخش های اقتصادی دارد.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در راستای ارتقای کیفی فضای شهری از جمله خیابان‌ها به عنوان نخستین عرصه عمومی مرتبط با زندگی اجتماعی مردم که نقشی اساسی را بر عهده دارند و همچنین رفع مشکلات ترافیکی و تداخل‌های نامناسب سواره و پیاده که منجر به بروز مشکالات هویتی شهروندان در ارتباط با شهر می شود، منطقه ۱۵ عملیات تعریض و ایمن‌سازی خیابان آیت الله خاتون آبادی (حدفاصل میدان شش راه تا محله اندوان) را به عرض سه متر از هر طرف آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه برای عملیات اجرایی پروژه تعریض و ایمن‌سازی خیابان آیت الله خاتون‌آبادی افزون بر سه میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است، گفت: این پروژه شامل اجرای رفیوژ میانی، خاک‌برداری، زیرسازی، آسفالت، نصب تابلو و علائم است که بر اساس برنامه‌ریزی‌ها تا یک ماه آینده آماده بهره‌برداری خواهد بود.

کد خبر 404961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.