بیانیه مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران در پی شهادت سردار سلیمانی

مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران در یکصد و پنجمین نشست خود در شهر میراث جهانی یزد با صدور بیانیه‌ای یاد و خاطره شهیدان به ویژه سردار حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، متن کامل این بیانیه که امروز در جلسه مجمع کلانشهرها در یزد قرائت شد به شرح ذیل است:

۱- شهرداران کلانشهرهای ایران همراه با امت سلحشور و شهید پرور ایران اسلامی، اقدام ظالمانه و ناجوانمردانه و تروریستی دولت و رئیس جمهور بی خرد آمریکا علیه فرزندان رشید اسلام و ایران، به خصوص در به شهادت رساندن سردار رشید مقاومت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همراهان ایشان را شدیداً محکوم می کنیم و آمادگی کامل خود را جهت هرگونه مجاهدت و فعالیت، ذیل فرمان مقام عظمای ولایت و دولت جمهوری اسلامی ایران اعلام می کنیم.

۲- حضور بی نظیر و یکپارچه و پرشور مردم شریف، انقلابی و قدرشناس ایران اسلامی در مراسم تجلیل و تشییع پیکرهای مطهر شهدای مقاومت نشان داد که جریان انقلاب اسلامی و مقاومت، بیدارتر از همیشه در حفظ تمامیت ارضی و آرمان‌های انقلاب اسلامی، خروشان و شکوفا به پیش می‌رود.

۳- جهان اسلام در دوران کنونی بیش از هر زمان دیگر، نیازمند وحدت، همدلی، هم افزایی و یکپارچگی در زیر پرچم اسلام در مقابله با تجاوز و تهاجم و دسیسه‌های دشمنان به خصوص شیطان بزرگ است، در این راستا از همه دولت ها و مردم آزاده که در کشورها و شهرهای مختلف جهان با روش های مختلف انزجار خود را از اقدام سخیف و تروریستی ترامپ و نیروهای نظامی آمریکا ابراز کردند قدردانی و سپاسگزاری می‌کنیم.

۴- اظهارات و تهدیدات خون‌بار (با رفتار داعشی) و مغایر با قوانین و کنوانسیون‌های بین المللی مبنی بر تخریب مراکز فرهنگی و تاریخی کشورمان که نشان از روحیه روان‌پریشی، غیرانسانی و جنون‌آمیز ترامپ دارد را محکوم می‌کنیم و از همه سازمان‌ها و نهادهای بین المللی، ملی و مردمی به خصوص سازمان یونسکو انتظار داریم ضمن محکوم کردن اینگونه اظهارات، برابر ضوابط و قوانین بین المللی پیگیری کنند.

۵- به عنوان شهرداران عضو سازمان جهانی متروپلیس و اتحادیه شهرداران آسیایی از شهرداران عضو، درخواست اعلام مواضع در راستای محکومیت اظهارات ضدفرهنگی و اقدامات غیرانسانی و خشونت‌ گفتاری رئیس جمهور آمریکا را که موجب احساس ناامنی زندگی شهروندان می‌شود، می‌کنیم.

۶- از اقدام به موقع و پیشگامان سپاه پاسداران در "انتقام سخت" که به خواست امت اسلامی لبیک گفتند تقدیر و تشکر کرده و حمایت می‌کنیم.

۷- شهرداران کلانشهرهای ایران آمادگی خود را در مقابله با هرگونه وحشی گری نیروهای آمریکایی در منطقه، همانند هشت سال دفاع مقدس و استفاده از تمامی ظرفیت ها و امکانات برای پایدارسازی شهرها و حفظ و حراست شهروندان اعلام می‌کنیم.

کد خبر 404896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.