به گزارش ایمنا، عبدالجلیل شریفی با اشاره به افزایش نرخ بنزین و سهمیه سوخت ناوگان حمل بار، اظهار کرد: بر اساس ابلاغیه وزارت کشور علاوه بر سوخت پیشبینی شده ۲۰۰ لیتری برای ناوگان حمل بار سبک و ۳۰۰ لیتری ناوگان حمل بار سنگین، قرار است به ناوگان حمل بار براساس میزان پیمایش سوخت تشویقی هم تعلق گیرد، اما این منوط به ایجاد ساز و کار و زیرساخت برای تامین میزان پیمایش است که براساس این مصوبه این زیرساختها باید توسط شهرداری مهیا شود.
وی افزود: این سوخت به ناوگان حمل بار برونشهری دارای بارنامه تعلق میگیرد، اما برای ناوگان حمل بار درونشهری هنوز سازوکاری مهیا نیست.
شریفی با بیان اینکه تاکنون توانستیم بیش از شش هزار از این ناوگان را ساماندهی کنیم، اضافه کرد: توانستهایم تا الان برای برخی از ناوگان حمل بار گازوئیلی باربرگ صادر کنیم و امیدواریم در آیندهای نزدیک بتوانیم این را به ناوگان سبک نیز منتقل کنیم.
رئیس سازمان حمل ونقل بار درونشهری شهرداری شیراز تصریح کرد: با توجه به اینکه سوخت تشویقی ناوگان حمل بار براساس میزان پیمایش است، یکی دیگر از راهکارهایی که برای این ناوگان در نظر گرفتیم، پیوستن آنها به یکی از شرکتهای اینترنتی حمل ونقل بار است که بخش حمل بار خود را هم راهاندازی کرده و مانند تاکسیها که در زیرمجموعه شرکت دیگری قرار گرفتهاند، ناوگان حمل بار هم باید در زیرمجموعه شرکت دیگری عضو شوند تا میزان پیمایش آنها نیز مورد رصد قرار گرفته و میزان صدق آن مشخص شود.
وی با اشاره به بازنشسته شدن یک هزار و ۶۰۰ راننده حمل بار درون شهری شیراز گفت: یکی از طرحهای مهمی که قرار بود تا پایان سال اجرایی شود، طرح محدودیت زمانی ناوگان حمل بار بود.
شریفی اضافه کرد: در همین ارتباط هم اکنون در ۱۲ خیابان شهر ۵۶ بارانداز ناوگان حمل بار ایجاد شده که محل این باراندازها مانند ایستگاه اتوبوس و تاکسی، توقف ممنوع است و در صورت مشاهده تخلف و توقف پلیس میتواند فرد خاطی را اِعمال قانون کند.
نظر شما