احیای هویت فرهنگی و تاریخی اصفهان در ناژوان

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در دیدار با مدیر طرح ساماندهی ناژوان ضمن بررسی راهکارهای همکاری و هم افزایی فرهنگی مراکز شهرداری شهر اصفهان، چگونگی احیای هویت فرهنگی و تاریخی محله های قدیمی از جمله ناژوان بررسی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد عیدی در دیدار با مدیر طرح ساماندهی ناژوان با اشاره به تجربیات موفق احیای بافت‌های فرهنگی و طبیعی در سایر کشورها، اظهار کرد: سرمایه اجتماعی، طبیعی و انسانی شهر اصفهان گنجینه ارزشمندی است که نباید ساده از کنار آن عبور کرد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: به طور حتم گردشگران ایرانی و خارجی ارتباط عمیق تری با بافت‌های احیا شده تاریخی و نمایش رسوم  فرهنگی شهر اصفهان خواهند گرفت.

وی با اشاره به نقش حیاتی ناژوان در شهر اصفهان، گفت: ناژوان در غرب اصفهان توانسته است محلات همجوار خود را زنده و پویا نگه دارد و به همین دلیل هنوز هم بافت فرسوده در آن به چشم می‌خورد.

تحول فرهنگی در ناژوان

سید رسول هاشمیان، مدیر طرح ساماندهی ناژوان نیز در این دیدار با اشاره به ضرورت رویداد محور شدن فعالیت‌های فرهنگی ناژوان، گفت: احداث جاده سلامت سوم مجموعه ناژوان، رویدادهای فصلی فرهنگی و اجرای طرح گردشگری کوچه باغ های منطقه گردشگری ناژوان از جمله طرح‌هایی است که فضای فرهنگی ناژوان را متحول خواهد کرد.

وی با اشاره به اجرای پروژه ترمیم و احیای دیوارهای کاهگلی باغات و خانه های محدوده ناژوان گفت: بی‌شک تردد در کوچه باغ‌های طبیعی و بکر ناژوان می‌تواند باعث ارتقای سطح نشاط اجتماعی شهروندان بشود.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان با اشاره به ضرورت حفظ سرمایه‌های انسانی شهر اصفهان گفت: بسیاری از آداب و رسوم شهر اصفهان که سینه به سینه و نسل به نسل در بین پدران محفوظ مانده بود، در حال فراموشی و از بین رفتن است.

وی گفت: برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و بازی‌های گروهی با الگوگیری از طرح‌واره‌های هویتی ایرانی اسلامی نیز می‌تواند به تسهیل این فرآیند کمک کند.

به گزارش ایمنا در این دیدار ضمن بررسی راهکارهای همکاری و هم افزایی فرهنگی مراکز شهرداری شهر اصفهان، چگونگی احیای هویت فرهنگی و تاریخی محله های قدیمی اصفهان از جمله ناژوان بررسی شد.

کد خبر 404360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.