موج حضور مردم در مراسم تشییع سردار دل ها در خیابان های اهواز

سیل حضور مردم خوزستان برای وداع با پیکر سردار شهید سلیمانی به حدی است که در خیابان های منتهی به میدان مولوی اهواز جای سوزن انداختن نیست. مردم آمده‌اند تا بگویند "تا پای جان برای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌ایم."

به گزارش ایمنا، در پی درخواست مردم خوزستان برای میزبانی از پیکر پاک شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، مراسم تشییع وی و همراهان شهیدش از ساعت هفت صبح امروز -یکشنبه، ۱۵ دی‌ماه- در میدان مولوی اهواز آغاز شده است.

لحظه به لحظه سیل حضور مردم خوزستان برای دیدار با پیکر سردار شهید سلیمانی بیشتر می‌شود، آنان آمده‌اند تا پیوند ناگسستنی با سردار دل‌ها ببندند و بگویند "تا پای جان برای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌ایم."

تمام اقشار از مرد و زن گرفته تا جوان و پیر، همه برای وداع با "سردار دل‌ها"، سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در میدان مولوی اهواز حاضر هستند.

مسئولان لشکری و کشوری نیز در این مراسم حاضر هستند.

پیکر مطهر شهدای حمله تروریستی آمریکا، صبح امروز به‌شکل هوایی وارد فرودگاه اهواز شد.

صدها نفر از مردم و مسئولان لشکری و کشوری استان با حضور در فرودگاه اهواز به استقبال پیکر شهدا رفتند.

در این مراسم عشایر حضور چشمگیری دارند.

جمعیت هم اکنون به سمت نادری در حالت حرکت هستند.

عده ای از مردم یاسوج برای تسلیت به اهواز آمده اند و در مراسم حضور دارند.

در این مراسم همچنین از شهید هلیسایی، مدافع حرم که پیکرش به کشور بازنگشت، یاد شد.

در این مراسم از شهدای مدافع حرم استان خوزستان و شهدای همراه شهید سلیمانی یاد می‌شود.

مردم ولایتمدار استان خوزستان که در هشت سال دفاع مقدس اغلب شهدای جنگ تحمیلی را در این استان بدرقه کردند امروز نیز آمده‌اند تا بار دیگر شهیدی که در مسیر ولایت و ابا عبدالله الحسین به دست استکبار به شهادت رسید را بدرقه کنند و با سر دادن شعارهایی ‌علیه استکبار و عواملش، این جنایت هولناک آمریکایی‌ها در عراق را محکوم کردند.

ازدحام شدید عاشقان شهید سلیمانی و یارانش سبب شده مراسم تشییع تا این ساعت آغاز نشود. مسئولان در فکر تغییر مسیر تشییع هستند.

جمعیتی که خود را به محل برگزاری مراسم رسانده بسیار زیاد است به‌گونه‌ای که محل‌های برگزاری مراسم دیگر توان حضور جمعیت را ندارد.

جمعیت به حدی زیاد است که نیروهای حلال اهمر اهواز به حالت آماده باش در آمده اند.

پس از تاخیر طولانی در برگزاری مراسم به دلیل ازدحام جمعیت، سرانجام در ساعت ۱۰:۱۰ مراسم تشییع پیکر مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز شد.

مردم پیکر مطهر سردار شهید قاسم سلیمانی را روی شانه خود از میدان مولوی به سمت خیابان سلمان فارسی تشییع می کنند.

نوجوانان و جوانان و بانوان، عشایر شهید پرور خوزستان، عرب، لر، بختیاری با سر دادن شعارهایی بر علیه استکبار و عواملش، این جنایت هولناک آمریکایی ها در عراق را محکوم کردند.

حضور انبوه جمعیت مردم خوزستان در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید قاسم سلیمانی و سایر شهدای مقاومت، برگزاری مراسم را با مشکل مواجه کرد به گونه‌ای که خودروی حامل پیکر این شهیدان به جای میدان مولوی از وسط مسیر یعنی از حسینه ثارالله وارد جمعیت شد و قرار است به سمت مصلای اهواز حرکت کند.

حضور مردم خوزستان همانگونه که پیش بینی می‌شد در مراسم تشییع پیکر مطهر سردار قاسم سلیمانی بسیار باشکوه است.

جمعیت متراکم و بسیار پرتعداد مردم در مراسم تشییع حرکت خودرو را سخت کرده است و این خودرو در طول جمعیت بارها و بارها متوقف شد.

 مردم خوزستان با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و خوزستان یک کلام انتقام انتقام، خواستار برخورد شدید با عاملان ترور شهید سلیمانی شدند.

خودروی حامل پیکر شهدای مقاومت و سردار شهید قاسم سلیمانی امکان حرکت را ندارند و بارها در میان جمعیت عاشقان متوقف شد.

عشایر عرب خوزستان حضوری باشکوه در مراسم دارند و اهتزاز بیرق‌های خاص هر عشیره در خوزستان با رنگ‌های متفاوت جلوه‌ای خاص به این مراسم بخشیده است.

شدت عشق و علاقه مردم خوزستان به سردار سلیمانی به گونه‌ای است که دوربین‌های عکاسان و تصویربرداران از ثبت کامل حماسه حضور باشکوه مردم در تشییع پیکر شهدای مقاوت جا ماندند.

با وجود اعلام مسئولان برای برگزاری مراسم تشییع از میدان مولوی به سمت چهارراه نادری اما ازدحام جمعیت نه تنها مراسم را با تأخیر چند ساعته مواجه کرد بلکه پیکر شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی و دیگر شهدای همرزمش از خیابان سلمان فارسی در آغوش مردم شهید پرور خوزستان به سمت حسینیه ثارالله و سپس مصلی نماز جمعه اهواز تشییع شدند.

پیکر ‌سرداران جهان اسلام‌ پس از تشییع میلیونی در اهواز، در ‌مصلی اهواز مستقر شد تا ارادتمندان مقام شامخ شهادت که از شب گذشته و از ساعت‌های اولیه بامداد امروز خود را به اهواز رسانده‌اند فرصت ادای احترام بیابند.

خودروی حامل پیکر سردار شهید سلیمانی و شهدای حمله تروریستی آمریکا، ‌اکنون در حال حرکت به سمت فرودگاه اهواز است.

کد خبر 404270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.