مرکز شهر نیویورک پیاده‌راه می‌شود

برنامه ریزان شهر نیویورک، از طرح جدید خود برای بهبود کیفی منطقه ۳۷۰ جریبی بروکلین رونمایی کردند که طی آن، چهره مرکز شهر تغییر قابل توجهی خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طی ۱۵ سال گذشته، منطقه بروکلین رشد و توسعه بی وقفه ای را شاهد بوده است. این ناحیه شامل فضاها و میدان های عمومی بسیار و چشم انداز وسیعی از خیابان‌هایی است که به یکدیگر متصل می‌شود.

بر اساس برنامه ریزی های جدید قرار است که این منطقه چندکاربره حالت متحد و یکپارچه بیشتری را به خود بگیرد و بتواند متعاقبا نیازهای جامعه متنوع ساکن در این ناحیه برآورده کند؛  بروکلین قرار است تا سال ۲۰۲۵ میزبان ۵۰ هزار شهروند دیگر باشد.

پروژه جدید شامل ایجاد فضای سبز بیشتر، پیاده راه‌سازی و احداث خطوط دوچرخه است تا بدین ترتیب فضای پویا و سرزنده ای در مرکز شهر ایجاد شود. در واقع هدف اصلی این طرح توسعه مناطق پیاده‌محور نیویورک است به طوری که شهروندان از گروه های مختلف و گردشگران بتوانند تجربه "دورهمی" لذتبخش، انجام ورزش‌های گروهی و حضور در جشن‌های شهری با فرهنگ‌های متنوع را در کنار یکدیگر داشته باشند.

در طراحی جدید، فضای سبز، زمین‌های بازی، خطوط دوچرخه، زیباسازی‌های خیابانی شامل تعبیه مبلمان شهری و دیوارنگارها همگی به طور هوشمندانه در کنار یکدیگر گنجانده می‌شود تا پیاده راه به محیط خوشایند و سرزنده‌ای برای شهروندان تبدیل شود و مفهوم " شهر پیاده دوست" بیشتر در نیویورک تحقق یابد.

بروکلین یکی از قدیمی‌ترین و  پرجمعیت‌ترین بخش‌های شهر نیویورک است که در گذشته به علت وجود خانه‌های فراوان و همچنین درختان قدیمی به نام شهر خانه‌ها و شهر درختان شناخته می‌شد.

کد خبر 404194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.