جمع‌آوری بیش از ۱۰۰۰ تن برگ پاییزی در اصفهان

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: حدود یک هزار و ۳۵۰ تن برگ پاییزی از درختان در اصفهان جمع آوری شده است.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در فصل پاییز به منظور جلوگیری از تخریب خاک و کاهش حاصلخیزی آن، حفظ منابع موجود و استفاده از منابع تجدید شونده و به عنوان یکی از اصول بنیادی اصلاح الگوی مصرف و تحقق توسعه پایدار، در هر یک از مناطق ۱۵ گانه و سازمان های وابسته به شهرداری تحت نظارت کارشناسان سازمان پارک‌ها و فضای سبز برگ‌های خزان یافته از پارک‌ها و عرصه های فضای سبز جمع آوری و به مکان های سیلوی برگ انتقال می یابد.  

وی افزود: با توجه به دستور العمل ابلاغی سازمان پارک‌ها و فضای سبز به مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان مبنی بر جمع‌آوری برگ های پاییزی و انتقال آنها جهت تبدیل به خاکبرگ و کود مرغوب و سالم برای استفاده در فضاهای پیش بینی شده شهر، فرایند انتقال برگ‌های پاییزی به دپوهای در نظر گرفته شده انجام شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه بیش از یک هزار و ۳۵۰ تن برگ پاییزی از درختان در اصفهان جمع‌آوری شده است، افزود: میزان برگ‌های پاییزی جمع آوری شده در برخی مناطق بیشتر و برخی دیگر کمتر است، البته سوزنی برگ‌ها جمع آوری نشده و تنها پهن برگ‌ها برای تبدیل شدن به کودبرگ از سطح شهر جمع‌آوری شد.

وی با اشاره به هرس سرشاخه‌های خشک درختان، گفت: در این فصل که درختان به خواب زمستانی رفته‌اند، چوب درختان بیمار، جمع‌آوری و به ذغال تبدیل می‌شود، اما شاخه‌های خشک درختان سالم پس از هرس تبدیل به چیپس چوب شده و برای پوشش سطح خاک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مرتضایی‌نژاد تاکید کرد: برنامه‌هایی در دستور کار این سازمان قرار گرفته که با مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی طبق دستورالعمل سازمان پارک‌ها از سرشاخه های هرس شده استفاده بهینه‌تری مثل تهیه نوپان و چوب به عنوان بخش درآمدزایی داشته باشیم.

کد خبر 403595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.