تبریز همچنان شهر بدون متکدی است

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: تبریز در زمانی که اقتصاد دوم کشور بود، عنوان شهر بدون متکدی و معتاد متجاهر را داشت و امروز نیز این ویژگی را دارد.

به گزارش ایمنا، سعید نیکوخصلت با اشاره به لزوم راه اندازی مراکزی برای اسکان بی‌خانمان‌ها و کارتن خواب‌ها در تبریز، اظهار کرد: فضای گرمخانه‌ای برای این افراد وجود داشته و غذای گرم به آن‌ها ارائه شود.

وی با بیان اینکه بی‌خانمانی یا کارتن خوابی با اقتصاد شهرها رابطه مستقیمی دارد، اظهار کرد: در کشور ما مراکز فعال در این حوزه توسط سازمان‌های مردم نهاد و خیران راه اندازی شده و در تبریز نیز مرکزی وجود دارد که حدود ۵۰ سالمند بی‌خانمان بالای ۶۰ و ۶۵ ساله در آن زندگی می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: با وجود اینکه امروزه سبک زندگی بیشتر مردم همراه با رفاه است، اما حس شادی وجود ندارد، در حالی که یکی از اولین شاخص‌های خوشبختی، درجه شادی در زندگی است.

وی ادامه داد: طی صد سال اخیر رفاه در دنیا حدود ۱۰ تا ۲۰ برابر و میانگین درآمد کل دنیا نیز نسبت به جنگ جهانی دوم چهار برابر افزایش پیدا کرده، اما درجه شادی مردم دنیا تغییر نیافته است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تبریز، نیکوخصلت خاطرنشان کرد: تبریز در زمانی که اقتصاد دوم کشور بود، عنوان شهر بدون متکدی و معتاد متجاهر را داشت و امروز نیز این ویژگی را دارد.

کد خبر 403464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.