انتقاد هاشمی به سهم حمل‌ونقل عمومی و محیط زیست در بودجه کشور

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: حداقل در لایحه بودجه به اندازه زیان تعطیلی پایتخت که روزانه بالغ بر هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود، برای ارتقای حمل ونقل عمومی تهران و حفظ محیط زیست آن اعتبار منظور شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی صبح امروز (یکشنبه) در یکصد و هشتاد و پنجمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به بررسی لایحه بودجه سال آینده در مجلس اظهار کرد: سهم حمل ونقل عمومی در بودجه سال آینده بسیار ناچیز و در حد صفر است، این بودجه نزدیک به دو هزار میلیارد تومان بوده که بیش از یک چهارم آن بودجه عمومی دولت است.

وی با تاکید براینکه از ۸۰ هزار میلیارد تومان اختصاص یافته برای یارانه نقدی یک ریال هم به حمل ونقل عمومی تخصیص داده نشده است، افزود: در مجموع سهم عمران شهری و مسکن در بودجه برای هر ایرانی فقط دو هزار تومان است یعنی دولت وظیفه‌ای برای خود در این حوزه قائل نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: سهم شهروندان استان تهران از بودجه عمرانی که بیشترین نقش را در تولید درآمد ملی در کشور دارد، کمترین سرانه بین ۳۱ استان کشور و کمتر از ۶۰۰ هزارتومان در سال است.

وی ادامه داد: سهم محیط زیست از بودجه برای هر ایرانی هفت هزار تومان و نزدیک به صفر در سال بوده و طبیعی است با این بودجه نباید منتظر اقدامات مهمی در حوزه محیط زیست بود.

هاشمی با اشاره به اینکه شهروندان سایر کلانشهرها نیز که سیستم حمل ونقل عمومی آنها نیاز به تقویت و تجهیز دارند، از وضعیت موجود بودجه ناراضی خواهند بود، خاطرنشان کرد: سازمان برنامه و بودجه، کمیسیون تلفیق و نمایندگان مجلس بدانند با این بی مهری صورت گرفته در بودجه سال آینده، بحران حمل ونقل عمومی و آلودگی هوای تهران شدیدتر خواهد شد.

وی اضافه کرد: لااقل در لایحه بودجه به اندازه زیان تعطیلی پایتخت که روزانه بالغ بر هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود، برای ارتقای حمل ونقل عمومی تهران و حفظ محیط زیست آن، اعتبار منظور شود.

کد خبر 403262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.