انتقاد عضو شورا به تخلفات میلیاردی شهرداری ساری

عضو شورای شهر ساری نسبت به تخلفات شهرداری به‌ویژه تخلف ۲۴ میلیارد تومانی در دوره شهردار گذشته برای کاهش عوارض یک ساختمان انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اسفندیار عشوری در جلسه علنی شورای شهر ساری اظهار کرد: شهرداری ساری در پروژه بوستان ولایت، ۱۵۰ هزار تن بالاست(پارسَنگ) قرارداد بسته که اگر این مصالح فقط در همین پروژه استفاده می‌شد بوستان ولایت ارتفاع یک متر و ۳۴ سانتیمتری داشت.

وی افزود: بازرسی درباره سکوی زباله اعلام کرده که تبانی در مزایده شکل گرفته، ضمانت‌نامه‌ها تاریخ گذشته بوده و زمان کارشناسی سپری شده اما جلوی اجرای این پروژه گرفته نشده است.

عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه شهردار ساری باید نسبت به مساله دلالی و فروش چک ورود کرده و از این کار جلوگیری کند، تصریح کرد: برخی ساختمان‌ها با شیوه اصلاح گزارش تخلفات و ارجاع چندین باره به کمیسیون ماده صد، آرای متفاوتی دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: عوارض جریمه ساختمان مهرگان در دوره شهردار قبلی از ۲۵ میلیارد تومان به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کاهش یافته است.

عشوری با بیان اینکه نسخه‌ای از پیشنویس حسابرسی سال ۹۶ که در ۷۵ بند به آن ایراد گرفته شده هنوز در اختیار اعضای شورا قرار نگرفته است، اضافه کرد: اغلب این ایرادات به رعایت نکردن آیین‌نامه مالی شهرداری و خرد کردن برخی معاملات و انجام معاملات با فاکتورهای غیر قابل اتکا، مربوط است.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های شهرداری شناسنامه ندارد و پرداختی‌ها مشخص نیست، بنابراین لازم است در صورتحساب پرداخت‌های پیمانکار، سازوکاری تدوین شود تا پیمانکار و شهرداری تکیف خود را بدانند و دست واسطه‌ها کوتاه شود.

کد خبر 403209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.