شناسه‌دار کردن ۸ گروه کالایی لوازم‌خانگی تا ۱۵ دی فرصت دارد

مدیر کل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تمامی تولیدکنندگان و تشکل های صنعتی لوازم خانگی تولید داخل تا ۱۵ دی ماه فرصت دارند که برای هشت گروه کالایی خود فرایند ثبت و اخذ شناسه را انجام دهند و برای کالاهای خود شناسه دریافت کنند.

به گزارش ایمنا به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران، عباس هاشمی اظهار کرد: به تمامی تشکل های صنعتی و واحد های تولیدی ابلاغ شده که تا ۱۵ دی ماه برای دریافت شناسه کالا برای محصولات تولیدی خود اقدام کنند و در سطح بازار هم با هماهنگی و با اطلاع رسانی که با اتحادیه فروشندگان و توزیع کنندگان لوازم خانگی انجام شده تا زمان نهایی تعیین شده باید برای کالاهای موجود خود شناسه کالا بگیرند.

وی افزود: در شهریورماه سال ۹۵ آیین نامه شناسه و رهگیری کالا موضوع ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از سوی دولت ابلاغ شد و پیرو آن دستورالعمل اجرایی ثبت و اخذ شناسه کالا برای گروه لوازم خانگی تدوین شده که مشمول هفت قلم کالا در صنعت لوازم خانگی شامل کولر، یخچال ، فریزر، تلویزیون، ماشین لباس شویی، ماکروویو، جاروبرقی می شود و در ابلاغیه جدید پکیج نیز به آن اضافه شده است.

مدیر کل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت تصریح کرد: این شماره گذاری قدم نخست ساماندهی لوازم خانگی است و در قدم های بعدی تمامی اقلام لوازم خانگی را شامل خواهد شد و باید تولید کنندگان و واردکنندگان اقدام به ثبت، اخذ و نصب شناسه کالا کنند.

هاشمی اضافه کرد: باتوجه به هماهنگی هایی که با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام شده است و با اطلاع رسانی که به واحدهای تولیدی و برای بخش های فروش و توزیع در سطح بازار انجام شده است بعد از ۱۵ دی ماه اگر کالایی دارای شناسه کالا نباشد در بازار، کالای قاچاق تلقی خواهد شد.

وی با اشاره به آخرین آمار دریافت کنندگان شناسه کالا ادامه داد: تاکنون هشت هزارو ۲۶۳ فقره برای هشت گروه کالایی در سامانه ثبت شده که شامل یکهزار و ۴۵۷ فقره شناسه برای کالاهای تولید داخل و شش هزار و ۸۰۶ فقره برای کالاهای وارداتی بوده است.

مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت تصریح کرد: تاکنون ۵۱ واحد تولیدی و ۲۵۸ واحد وارداتی برای کالاهای خود اقدام به ثبت شناسه کرده اند.

کد خبر 402681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.