آموزش‌های ترافیکی در «قصه آدم و هوا ۲»

رییس اداره آموزش معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان از برگزاری برنامه‌های مفرح آموزشی ترافیک در جریان رویدادهای «قصه آدم و هوا ۲» خبر داد و گفت: در بازه زمانی ۳۳ روز از ۲۶ آذرماه تا ۲۹ دی ماه ۹۸ این برنامه‌ها با محوریت ورود به محلات و آموزش شهروندان برگزارمی‌شود.

علیرضا خاکسار در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برنامه‌های آموزشی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک در سه محور آموزشی تخصصی پرسنل معاونت، دانش‌آموزان و شهروندان برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: در راستای رویدادهای «قصه آدم و هوا ۲»، دوره‌های آموزشی تخصصی پرسنل معاونت ویژه کارشناسان و افرادی که به نحوی با حوزه حمل و نقل شهرداری در ارتباط هستند، برگزار می‌شود.

رییس اداره آموزش معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه چند دوره آموزشی ویژه کارشناسان برگزار شده، تصریح کرد: حدود چهار حوزه ایستگاه ترافیک پیش‌بینی شده و همچنین سه دوره آموزشی تخصصی نرم‌افزاری، دو دوره آموزشی خاص ترافیکی تدارک دیده شده است.

وی تصریح کرد: دوره‌های آموزشی ویژه دانش‌آموزان برای دو مقطع دبستان و دبیرستان طراحی شده که برای دانش‌آموزان دبستانی جنگ نمایشی و تئاتر خیابانی در نظر گرفته شده و کارشناسان وارد مدارس می‌شوند و مباحث آموزشی ترافیکی را یاد می‌دهند.

خاکسار ادامه داد: برای دانش‌آموزان دبیرستان، جنگ، مسابقه، تئاتر خیابانی، تئاتر دانش‌آموزی و مسابقه روزنامه دیواری با موضوع حمل و نقل برگزار می‌شود.

وی با اشاره به آموزش به گروه سوم، اظهارکرد: آموزش شهروندان در محلات در نظر گرفته شده و دغدغه‌های ترافیکی را  با مردم به اشتراک گذاشته و نکات آموزشی را در محلات آموزش  می‌دهیم.

خاکسار افزود: آموزش فاز سوم در قالب ایستگاه پارک ترافیک سیار برگزار می‌شود که شامل ویژه برنامه‌های از قبیل تئاتر خیابانی، جنگ شادی، برنامه موزیکال و مسابقه است که در بوستان‌ها، فرهنگ‌سراها، کوه صفه، ناژوان، پل خواجو و پارک‌های ترافیکی شهرداری برگزار می‌شود.

رییس اداره آموزش معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری خاطرنشان کرد: در بازه زمانی ۳۳ روز این برنامه‌ها با محوریت ورود به محلات  و آموزش شهروندان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اولین برنامه از دسته سوم برنامه‌ها روزهای ۲۸ و ۲۹ آذر در پارک ترافیک منطقه ۱۵ و پل خواجو برگزار شد، گفت: این برنامه در قالب رویداد تئاتر، برنامه موزیکال، مسابقه و مفاهیم ترافیکی در قالب انتقال به کودک و نوجوان و بزرگسال برگزار می‌شود.

خاکسار ادامه داد: سعی می‌کنیم فضا کاملا آموزشی ترافیکی باشد و بتوانیم مباحث شهروندی را به مخاطب منتقل کنیم.

وی تصریح کرد: چهار هفته در این ۳۳ روز شامل هشت پنج‌شنبه و جمعه‌ است که در صدد هستیم در این هشت روز گوشه‌ای از شهر را درگیر آموزش کنیم و جامعه هدف خوبی را در استان پوشش دهیم

کد خبر 402515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.