شاخص کیفی هوای اصفهان به ۶۸ رسید

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان صبح امروز با میانگین ساعتی ۶۸ در وضعیت سالم قرار گرفت این در حالی است که در ۲۴ ساعت منتهی به هفت صبح امروز هوای این کلانشهر با میانگین ۱۳۷ در وضعیت ناسالم برای گروههای حساس گزارش شده است‌.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز - دوشنبه دوم دی ماه- با میانگین ۱۳۷ در وضعیت ناسالم برای گروههای حساس ثبت شد.

هم اکنون و بر اساس شاخص لحظه ای هوای این کلانشهر با میانگین ۶۸ در وضعیت سالم قرار گرفته است.

با توجه به تصمیم شب گذشته کمیته اضطرار آلودگی هوای مدیریت بحران استانداری اصفهان مبنی بر تعطیلی مدارس طی امروز و فردا، کاهش تردد خودروها و همچنین فعالیت صنایع آلاینده بر بهبود کیفیت هوا در ساعات اولیه صبح امروز بی تاثیر نبوده است‌.

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان از روز جمعه گذشته به سبب پایداری جوی و ریزش هوای سرد و خشک شرایط برای افزایش غلظت آلاینده ها فراهم است و این پدیده تا پایان روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

بر این اساس شاخص کیفی هوا در ایستگاه های پایش دائم از جمله میدان احمدآباد روی عدد ۱۵۸، خیابان استانداری روی عدد ۱۵۷، خیابان پروین و بزرگراه خرازی روی عدد ۱۲۰ و خیابان دانشگاه روی عدد ۱۳۰ گزارش می شود.

کیفیت هوا در دیگر شهرهای استان از جمله کاشان با میانگین ۱۰۹ و سجزی با میانگین ساعتی ۱۲۵ در وضعیت ناسالم برای گروههای حساس و در شاهین شهر با میانگین ۱۵۶ در وضعیت ناسالم برای عموم است.

امروز هوای نجف آباد و مبارکه به ترتیب با میانگین ۶۸ و ۷۵ در وضعیت سالم قرار دارد.

سیستم ایستگاههای پایش هوای شهرهای خمینی شهر ، زرین شهر، لنجان و دولت آباد در چهارماه ماه گذشته قطع است و از داده های آنها اطلاعی در دست نیست.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

کد خبر 402428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • US ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    0 0
    شاخصی که الان داره نشان داده میشه غیر واقعیه. چون ایستگاه های احمداباد و رودکی رو که شاخص بالایی دارند. حذف کردند تا میانگین شاخص بیاد پایین.