کاهش ۱۸ درصدی تولد در گلپایگان

رئیس ثبت احوال گلپایگان با بیان اینکه امسال تولد در گلپایگان ۱۸ درصد کاهش داشته است، گفت: در ۸ ماهه امسال ۳۴۶ مورد واقعه ازدواج به ثبت رسیده است که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از گلپایگان، ناصرعلی شاهرضایی امروز (یکشنبه) در کارگروه ثبت وقایع حیاتی با بیان اینکه افراد بالای ۱۵ سال سن جامعه هدف دریافت کارت ملی هوشمند هستند، اظهار کرد: در شهرستان گلپایگان جمعیت واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند ۷۴ هزار و ۱۳ نفر است که ۶۸ هزار و ۷۵۲ نفر برای دریافت آن  به ثبت احوال مراجعه داشتند. یعنی ۹۳ درصد تاکنون فرم تکمیل کردند.

رئیس ثبت احوال گلپایگان گفت: گلپایگان در زمینه صدور کارت ملی هوشمند در سطح استان اصفهان رتبه دهم را دارد اما هنوز به آمار نهایی دست نیافته‌ایم.

شاهرضایی با بیان اینکه تا پایان آبان ماه امسال دو هزار و ۷۷۳ جلد شناسنامه تعویض شده است، افزود: همچنین ۲۳۷ جلد شناسنامه المثنی صادر شده است.

وی تصریح کرد: در هشت ماهه امسال ۷۰۹  مورد واقعه ولادت در ثبت احوال گلپایگان به ثبت رسید که در مقایسه با مشابه سال گذشته ۱۸ درصد ولادت کاهش نشان می‌دهد.

رئیس ثبت احوال گلپایگان گفت: در ۸ ماهه امسال ۴۴۳  مورد واقعه فوت در شهرستان به ثبت رسیده است که نسبت به سال گذشته هفت درصد کاهش نشان می‌دهد.

شاهرضایی با بیان اینکه امسال واقعه طلاق در شهرستان چهار درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: در ۸ ماهه امسال ۳۴۶ مورد واقعه ازدواج به ثبت رسیده است که در مقایسه با سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است.

شرط شرکت در انتخابات به همراه داشتن شناسنامه است

همچنین سیدحمیدرضا افتخاری، معاون سیاسی فرمانداری گلپایگان اظهار کرد: ثبت احوال گلپایگان در زمینه صدور کارت ملی هوشمند عملکرد خوبی داشته است به طوری که با رسوب کارت ملی در اداره ثبت احوال مواجه نیستیم.

وی با اشاره به اینکه در آستانه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار داریم و شرط شرکت در انتخابات داشتن کارت ملی و شناسنامه است، افزود: کارت ملی و شناسنامه احراز هویتی افراد را مشخص کرده و از تخلفات و سواستفاده احتمالی در انتخابات جلوگیری می‌شود.

کد خبر 402372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.