خیابان سی تیر، نماد رواداری دینی است

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم توجه به خیابان سی تیر به عنوان نماد رواداری و تعامل پیروان ادیان توحیدی در تهران تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید فراهانی در یکصد و هشتاد و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: تهران، شهری برخوردار از تنوع فرهنگی، قومی و مذهبی است که در آن پیروان ادیان توحیدی در کمال آرامش، رواداری و تعامل با هم زندگی می کنند.

وی افزود: محل تلاقی خیابان سی تیر با خیابان‌های جمهوری و میرزا کوچک‌خان به چهارراه ادیان شهرت دارد زیرا سال‌ها است که پیروان ادیان گوناگون در این خیابان و در کنار هم در کمال آرامش زندگی می‌کنند. 

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: این خیابان نیایشگاه‌های ادیان گوناگون شامل مسجد، کنیسه، آتشکده و کلیسا را در یکجا جمع کرده و در آن مکان پیروان ادیان به غیر از اسلام در آرامش و آزادی به عبادت می‌پردازند در حالیکه بانگ اذان موذن از مناره‌های مسجد، مسلمانان را به اقامه نماز دعوت می‌کند.

وی ادامه داد: این خیابان ثروت فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و انسانی عظیمی است که ما باید قدردان برخورداری از آن بوده و در مسیر بهره برداری از این ظرفیت برای توسعه پایدار شهری گام برداریم، نه اینکه این ظرفیت را به فراموشی سپرده و دلخوش به ایجاد گذر غذا یا احیای زیست شبانه شهری در بخشی از این خیابان باشیم.

فراهانی خاطرنشان کرد: برای استفاده از این ظرفیت در مسیر تحقق هدف "تهران شهری برای همه" به‌ عنوان نماینده مردم تهران با تاکید بر "لزوم توجه به خیابان سی تیر به عنوان نماد رواداری و تعامل پیروان ادیان توحیدی در تهران" انتظار دارم با مشارکت و تعامل با انجمن‌ها و تولیت اماکن دینی در این خیابان زمینه‌های مرمت و نگهداری مطلوب و بازدید گردشگران از این آثار ملی فراهم شود.

کد خبر 402370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.