کارخانه کمپوست یزد در انتظار رای دادگاه

معاون خدمات شهری شهردار یزد گفت: تعیین وضعیت کارخانه کمپوست یزد پس از آتش سوزی سال ۹۶ به دادگاه ارجاع شده است و تا صدور رای نهایی اقدام جدیدی انجام نخواهد شد.

حسین صالحیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه کارخانه کمپوست و پردازش پسماند شهرداری یزد در ۱۴ سال گذشته شکل گرفته است، اظهار کرد: پس از مصوبات شورای شهر دوم بود که مقرر شد برای مدیریت پسماندهای خانگی شهر یزد برنامه ریزی شود تا هم اثرات زیست محیطی نداشته باشد و هم به غنای خاک کمک کند برای این مهم تصمیم گرفته شد تا قراردادی با شرکت «ژی ام سی» کره جنوبی بسته شود، اما به علت اختلافاتی که آن زمان با برخی کشورها وجود داشت این قرارداد و همچنین قرارداد با شرکت ترکیه‌ای منعقد نشد؛

معاون خدمات شهری شهردار یزد تصریح کرد: در نهایت این کار با فرایند بومی و ایرانی و با همکاری کارخانه تراکتورسازی تبریزو بر اساس تکنولوژی بومی در چهار بخش ابنیه، تاسیسات، تکنولوژی و تهیه طرح اثرات زیست محیطی شکل گرفت.

وی افزود: مرحله ساخت و تهیه تجهیزات انجام و تاییده محیط زیست گرفته شد، اما در کنار آن مشکلاتی بود که کارشناسان نیز تذکر داده بودند و آن هم وجود چند گلوگاه در پروژه بود و تراکتورسازی برای حذف آن‌ها اقدامی نکرده بود.

صالحیان در خصوص تعطیلی پروژه کارخانه کمپوست گفت: بر اساس کمیسیون ماده ۳۸ آیین نامه مالی شهرداری ۴۰درصد از مبلغ قرارداد از تراکتورسازی تبریز استرداد شد.

وی گفت: سال ۹۵ قراردادی با مشارکت پیمانکارهای خانگی دفع پسماند منعقد شد که پسماندها دریافت و پردازش می‌شد و بخشی که اصطلاحا زیر سرندی بود با کمپوست به کود تبدیل می شد که فروردین ۹۶ آتش سوزی رخ داد و بعد از آن شکایت هایی طبق کمیسیون ماده ۳۸ آیین نامه مالی شهرداری صورت گرفت که همچنان این موضوع در دادگاه در حال پیگیری است.

معاون خدمات شهری شهردار یزد گفت: بعد از این شکایت پیگیر راه اندازی مجدد پروژه بودیم و آخرین کار که انجام شد این بود که با پیشنهاد شهردار مشاورینی جهت نهایی کردن کارخانه پردازش پسماندهای خانگی مشخص و اعتبار لازم نیز از سوی شورای شهر مورد تایید قرار گرفت تا شهرداری با روش های جدید خط پردازش پسماند کارخانه کمپوست را راه اندازی کند.

وی تاکید کرد: به دلیل اینکه پروژه در مرحله شکایت باقی مانده و رای قاضی دادگاه صادر نشده تا زمانی که نتیجه مشخص نشود و تجهیزات در اختیار شهرداری قرار نگیرد کار جدیدی نمی توان انجام داد.

کد خبر 402305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.